Autostick: особености, предимства и недостатъци

Autostick: особености, предимства и недостатъци

Autostick е името на функцията за ръчна смяна на предавки в няколко автоматични трансмисии, с които се оборудват автомобили Jeep, Chrysler, Fiat, Dodge и Ram. За първи път е използвана през 1996 в седаните Dodge Intrepid и Eagle Vision TSi, а сега е налична за повечето модели на Fiat Chrysler Automobiles. Autostick позволява на шофьора да използва възможно най-ефикасно въртящия момент на двигателя в ръчен режим. 

Работен принцип на трансмисиите с функция Autostick 

Скоростните кутии с функция Autostick са автоматични трансмисии с преобразувател на въртящ момент, планетни предавки, електронно управление и функция за адаптиране към стила на шофиране. Преобразувателят на въртящ момент притежава функция за блокиране. Ръчното управление се извършва с помощта на софтуер. 

Схемата за смяна на предавки и режимите на работа на трансмисията могат да се различават в зависимост от модела и версията на трансмисията. При някои автомобили, можете да превключите на ръчен режим чрез преместване на скоростния лост в положение  “Autostick” и да сменяте предавки чрез местене на лоста към положение “+” или “-”. При други автомобили, смяната към по-висока или по-ниска предавка се извършва директно от положение  “D” чрез местене на лоста наляво или надясно. Често се предлагат лостове на волана или бутони за по-удобна смяна на скорости. 

Популярни  трансмисии с режим  Autostick 

Код на трансмисиятаПроизводителБрой предавкиВид задвижванеРазположение на двигателяНачало на производствотоМодели, в които се използва
42LE (A606)Chrysler4Предно задвижванеНадлъжно1993Chrysler LHS; Chrysler Concorde; Plymouth Prowler; Chrysler 300M; Dodge Intrepid; Chrysler New Yorker; Chrysler Prowler; Eagle Vision
42RLEChrysler4Задно задвижване, задвижване на всички колелаНадлъжно2003Chrysler 300; Dodge Charger; Dodge Durango; Dodge Magnum; Dodge Nitro; Jeep Liberty; Dodge Challenger; Dodge Ram
40TES/ 41TESChrysler4Предно задвижванеНапречно2007Chrysler Sebring; Dodge Journey; Chrysler 200; Dodge Avenger
62TEChrysler6Предно задвижванеНапречно2007Dodge Journey; Chrysler Pacifica; Chrysler 200; Dodge Avenger; Chrysler Town and Country; Chrysler Grand Voyager; Dodge Grand Caravan; Volkswagen Routan; Chrysler Sebring; Ram ProMaster
545RFEChrysler5Задно задвижване, задвижване на всички колелаНадлъжно2001Dodge Durango; Dodge Ram; Dodge Power Wagon; Jeep Grand Cherokee; Jeep Commander; Dodge Dakota; Jeep Liberty; Mitsubishi Raider; Jeep Wrangler; Chrysler Aspen
W5A580 (722.6 5G-Tronic)Mercedes-Benz5Задно задвижване, задвижване на всички колелаНадлъжно1996Chrysler 300; Dodge Nitro; Jeep Grand Cherokee WK; Chrysler Crossfire; Dodge Charger; Jeep Commander XK
845RE (8HP45)Chrysler-ZF8Задно задвижване, задвижване на всички колелаНадлъжно2010Chrysler 300; Dodge Charger
948TE (9HP48)Chrysler-ZF9FWDНапречно2013Chrysler Town and Country; Jeep Renegade; Jeep Cherokee; Dodge Caravan

Чести неизправности на трансмисиите с функция Autostick 

НеизправностиТрансмисии
Повреда на сензори, която се съпровожда от забавена смяна на предавки, спонтанно превключване и проблеми с блокиране на трансмисията. 42LE (A606); 40TES; 41TES; 42RLE; 62TE; 948TE (9HP48)
Втулка между валовете на трансмисията е склонна към преждевременно повреждане. W5A580 (722.6 5G-Tronic)
Муфата за свободен ход се поврежда преждевременно. W5A580 (722.6 5G-Tronic)
Бързо се замърсяват соленоидите на хидроблока. W5A580 (722.6 5G-Tronic).62TE
Електронната платка със сензорите за скорост се поврежда. W5A580 (722.6 5G-Tronic)