Autostick е името на функцията за ръчна смяна на предавки в няколко автоматични трансмисии, с които се оборудват автомобили Jeep, Chrysler, Fiat, Dodge и Ram. За първи път е използвана през 1996 в седаните Dodge Intrepid и Eagle Vision TSi, а сега е налична за повечето модели на Fiat Chrysler Automobiles. Autostick позволява на шофьора да използва възможно най-ефикасно въртящия момент на двигателя в ръчен режим.
Работен принцип на трансмисиите с функция Autostick
Скоростните кутии с функция Autostick са автоматични трансмисии с преобразувател на въртящ момент, планетни предавки, електронно управление и функция за адаптиране към стила на шофиране. Преобразувателят на въртящ момент притежава функция за блокиране. Ръчното управление се извършва с помощта на софтуер.
Схемата за смяна на предавки и режимите на работа на трансмисията могат да се различават в зависимост от модела и версията на трансмисията. При някои автомобили, можете да превключите на ръчен режим чрез преместване на скоростния лост в положение “Autostick” и да сменяте предавки чрез местене на лоста към положение “+” или “-”. При други автомобили, смяната към по-висока или по-ниска предавка се извършва директно от положение “D” чрез местене на лоста наляво или надясно. Често се предлагат лостове на волана или бутони за по-удобна смяна на скорости.
Популярни трансмисии с режим Autostick
Код на трансмисията | Производител | Брой предавки | Вид задвижване | Разположение на двигателя | Начало на производството | Модели, в които се използва |
42LE (A606) | Chrysler | 4 | Предно задвижване | Надлъжно | 1993 | Chrysler LHS; Chrysler Concorde; Plymouth Prowler; Chrysler 300M; Dodge Intrepid; Chrysler New Yorker; Chrysler Prowler; Eagle Vision |
42RLE | Chrysler | 4 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | Надлъжно | 2003 | Chrysler 300; Dodge Charger; Dodge Durango; Dodge Magnum; Dodge Nitro; Jeep Liberty; Dodge Challenger; Dodge Ram |
40TES/ 41TES | Chrysler | 4 | Предно задвижване | Напречно | 2007 | Chrysler Sebring; Dodge Journey; Chrysler 200; Dodge Avenger |
62TE | Chrysler | 6 | Предно задвижване | Напречно | 2007 | Dodge Journey; Chrysler Pacifica; Chrysler 200; Dodge Avenger; Chrysler Town and Country; Chrysler Grand Voyager; Dodge Grand Caravan; Volkswagen Routan; Chrysler Sebring; Ram ProMaster |
545RFE | Chrysler | 5 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | Надлъжно | 2001 | Dodge Durango; Dodge Ram; Dodge Power Wagon; Jeep Grand Cherokee; Jeep Commander; Dodge Dakota; Jeep Liberty; Mitsubishi Raider; Jeep Wrangler; Chrysler Aspen |
W5A580 (722.6 5G-Tronic) | Mercedes-Benz | 5 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | Надлъжно | 1996 | Chrysler 300; Dodge Nitro; Jeep Grand Cherokee WK; Chrysler Crossfire; Dodge Charger; Jeep Commander XK |
845RE (8HP45) | Chrysler-ZF | 8 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | Надлъжно | 2010 | Chrysler 300; Dodge Charger |
948TE (9HP48) | Chrysler-ZF | 9 | FWD | Напречно | 2013 | Chrysler Town and Country; Jeep Renegade; Jeep Cherokee; Dodge Caravan |
Чести неизправности на трансмисиите с функция Autostick
Неизправности | Трансмисии |
Повреда на сензори, която се съпровожда от забавена смяна на предавки, спонтанно превключване и проблеми с блокиране на трансмисията. | 42LE (A606); 40TES; 41TES; 42RLE; 62TE; 948TE (9HP48) |
Втулка между валовете на трансмисията е склонна към преждевременно повреждане. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Муфата за свободен ход се поврежда преждевременно. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Бързо се замърсяват соленоидите на хидроблока. | W5A580 (722.6 5G-Tronic).62TE |
Електронната платка със сензорите за скорост се поврежда. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Коментирай