Sentronic е търговското име на няколко автоматични трансмисии с функция за ръчна смяна на предавки, с които се оборудват автомобили Saab. Те са дебютирали в началото на 2000-те, когато на пазара е излязло второто поколение на моделите Saab 9-3 и Saab 9-5.
Работен принцип на Sentronic
Основните компоненти на тази трансмисия са планетни предавки и преобразувател на въртящ момент с функция за блокиране в определени режими. В ръчен режим шофьорът може да използва въртящия момент на двигателя с максимална ефикасност, което има положително влияние върху динамиката на автомобила, подобрявайки представянето по хлъзгави повърхности, лоши пътища и при каране надолу по склон. За да превключи на ръчен режим, шофьорът трябва да премести скоростния лост в положение “M”. Натискането на лоста към “+” или “-” се използва за превключване на по-висока или по-ниска предавка. Също така са предлагани и лостове на волана.
Популярни трансмисии Sentronic
Код на трансмисията | Производител | Брой предавки | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Макс. въртящ момент на двигателя, Н-м | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
FA57 (AF33, AW55-50SN) | Aisin | 5 | 3.5 | 330 | Предно задвижване | 2000 | Saab 9-3; Saab 9-5 |
AF40-6 (AWTF-80SC) | Aisin | 6 | 2.5 | 450 | Предно задвижване, задвижване на всички колела | 2001 | Saab 9-5; Saab 9-3 |
Чести неизправности на трансмисиите Sentronic
Неизправности | Трансмисии |
Соленоидите се задръстват с производни от износването на фрикционните покрития в пакетите съединители. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Недостиг на масло води до износване на механичните елементи на трансмисията. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Клапанното тяло и втулката планетната предавка се повреждат. | FA57 (AF33, AW55-50SN) |
Появява се тресене след определен пробег. Това е признак за неизправност на хидроблока. | AF40-6 (AWTF-80SC) |
Спирачната лента се износва. | AF40-6 (AWTF-80SC) |
Коментирай