Трансмисия Sentronic: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Трансмисия Sentronic: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Sentronic е търговското име на няколко автоматични трансмисии с функция за ръчна смяна на предавки, с които се оборудват автомобили Saab. Те са дебютирали в началото на 2000-те, когато на пазара е излязло второто поколение на моделите  Saab 9-3 и Saab 9-5.

Работен принцип на Sentronic

Основните компоненти на тази трансмисия са планетни предавки и преобразувател на въртящ момент с функция за блокиране в определени режими. В ръчен режим шофьорът може да използва въртящия момент на двигателя с максимална ефикасност, което има положително влияние върху динамиката на автомобила, подобрявайки представянето по хлъзгави повърхности, лоши пътища и при каране надолу по склон. За да превключи на ръчен режим, шофьорът трябва да премести скоростния лост в положение “M”. Натискането на лоста към  “+” или “-” се използва за превключване на по-висока или по-ниска предавка. Също така са предлагани и лостове на волана. 

Популярни трансмисии Sentronic 

Код на трансмисиятаПроизводителБрой предавкиМакс. капацитет на двигателя, Л.Макс. въртящ момент на двигателя, Н-мВид задвижванеНачало на производствотоМодели, в които се използва
FA57 (AF33, AW55-50SN)Aisin53.5330Предно задвижване2000Saab 9-3; Saab 9-5
AF40-6 (AWTF-80SC)Aisin62.5450Предно задвижване, задвижване на всички колела 2001Saab 9-5; Saab 9-3

Чести неизправности на трансмисиите Sentronic 

НеизправностиТрансмисии
Соленоидите се задръстват с производни от износването на фрикционните покрития в пакетите съединители. FA57 (AF33, AW55-50SN)
Недостиг на масло води до износване на механичните елементи на трансмисията. FA57 (AF33, AW55-50SN)
Клапанното тяло и втулката  планетната предавка се повреждат. FA57 (AF33, AW55-50SN)
Появява се тресене след определен пробег. Това е признак за неизправност на хидроблока. AF40-6 (AWTF-80SC)
Спирачната лента се износва. AF40-6 (AWTF-80SC)