Touchtronic е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии, с които се оборудват автомобилите Aston Martin cars. Премиерата на тази опция е била на модела DB7 Vantage, който е дебютирал на Женевското авто изложение 1999. Четвъртото поколение на тази система, Touchtronic IV, е било представено през 2019 г.
Работен принцип на Touchtronic
Системата Touchtronic е класическа автоматична трансмисия с хидротрансформатор и планетни предавки. Специален фърмуер предотвратява автоматичното превключване на предавки, когато се активира ръчния режим. Този режим може да се активира с помощта на бутони на централната конзола или лостове на волана. Превключването на по-висока или по-ниска предавка се извършва с лостове на волана.
Технически характеристики на трансмисиите с функция Touchtronic
Код на трансмисията | Производител на трансмисията | Поколение на Touchtronic | Начало на производството | Брой предавки | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Макс. въртящ момент на двигателя, Н-м | Вид задвижване | Автомобили, в които се използва |
5HP30 | ZF | I | 1999 | 5 | 6.0 | 560 | Задно задвижване | Aston Martin DB7 Vantage |
6HP28 | ZF | II | 2003 | 6 | 6.7 | 620 | Предно задвижване, Задно задвижване, задвижване на всички колела | Aston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9 |
8HP90 | ZF | III | 2012 | 8 | 8.0 | 1000 | Предно задвижване, Задно задвижване, задвижване на всички колела | Aston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S |
725.0 (NAG3) | Mercedes-Benz | IV | 2019 | 9 | 6.7 | 1000 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | Aston Martin DBS; Aston Martin Vantage |
Чести неизправности на трансмисиите с функция Touchtronic
Неизправности | Трансмисии |
Барабанът на съединителя се поврежда преждевременно. | ZF 5HP30; ZF 6HP28 |
Втулките и фрикционните дискове на преобразувателя на въртящ момент се износват, което се съпровожда от вибрации в трансмисията. | ZF 6HP28 |
Поради износени втулки се понижава налягането на маслото в системата, което води до преждевременно износване на механичните части на трансмисията. | ZF 8HP90 |
Замърсени соленоиди причиняват тресене при смяна на предавки. | ZF 6HP28 |
Повредени маслени уплътнения водят до течове. | ZF 6HP28 |
Пластмасовият картер на трансмисията се деформира, което също може да доведе до течове. | ZF 6HP28 |
Мехатроникът изгаря в горещо време. | ZF 6HP28; ZF 8HP90 |
При шофиране в задръствания се получават грешки при смяната на предавки. | 725.0 (NAG3) |
Коментирай