Touchtronic: особености, предимства и недостатъци

Touchtronic: особености, предимства и недостатъци

Touchtronic е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии, с които се оборудват автомобилите Aston Martin cars. Премиерата на тази опция е била на модела DB7 Vantage, който е дебютирал на Женевското авто изложение 1999. Четвъртото поколение на тази система, Touchtronic IV, е било представено през 2019 г. 

Работен принцип на Touchtronic

Системата Touchtronic е класическа автоматична трансмисия с хидротрансформатор и планетни предавки. Специален фърмуер предотвратява автоматичното превключване на предавки, когато се активира ръчния режим. Този режим може да се активира с помощта на бутони на централната конзола или лостове на волана. Превключването на по-висока или по-ниска предавка се извършва с лостове на волана. 

Технически характеристики на трансмисиите с функция Touchtronic 

Код на трансмисиятаПроизводител на трансмисиятаПоколение на Touchtronic Начало на производствотоБрой предавкиМакс. капацитет на двигателя, Л. Макс. въртящ момент на двигателя, Н-мВид задвижванеАвтомобили, в които се използва
5HP30ZFI199956.0560Задно задвижванеAston Martin DB7 Vantage
6HP28ZFII200366.7620Предно задвижване, Задно задвижване, задвижване на всички колела Aston Martin DBS; Aston Martin Rapide; Aston Martin DB9
8HP90ZFIII201288.01000Предно задвижване, Задно задвижване, задвижване на всички колела Aston Martin DBS; Aston Martin DB11; Aston Martin Rapide S; Aston Martin Vanqiush S
725.0 (NAG3)Mercedes-BenzIV201996.71000Задно задвижване, задвижване на всички колела Aston Martin DBS; Aston Martin Vantage

Чести неизправности на трансмисиите с функция Touchtronic 

НеизправностиТрансмисии
Барабанът на съединителя се поврежда преждевременно. ZF 5HP30; ZF 6HP28
Втулките и фрикционните дискове на преобразувателя на въртящ момент се износват, което се съпровожда от вибрации в трансмисията. ZF 6HP28
Поради износени втулки се понижава налягането на маслото в системата, което води до преждевременно износване на механичните части на трансмисията. ZF 8HP90
Замърсени соленоиди причиняват тресене при смяна на предавки. ZF 6HP28
Повредени маслени уплътнения водят до течове. ZF 6HP28
Пластмасовият картер на трансмисията се деформира, което също може да доведе до течове. ZF 6HP28
Мехатроникът изгаря в горещо време. ZF 6HP28; ZF 8HP90
При шофиране в задръствания се получават грешки при смяната на предавки. 725.0 (NAG3)