CST: описание, особености и работен принцип

CST: описание, особености и работен принцип

CST (контрол на стабилността и теглителната сила) е система за контрол на стабилността, която се използва в автомобили Ferrari. Тя оптимизира работата на системите против занасяне и контрол на теглителната сила, ABS и системата за разпределение на спирачната сила. Тя помага да се поддържа траекторията на движение на автомобила при извършване на маневри. Системата подобрява динамиката на автомобила при шофиране по хлъзгави повърхности.

Как функционира CST

Системата сравнява реалната и преднамерената посока на движение на автомобила, за да определи разликата между тях. Командите на шофьора се оценяват чрез положението на волана и на педала на спирачките и педала на газта, както и налягането в спирачната система. Реалната траектория на автомобила се определя чрез сензори измерващи отклонението от курса, страничното и надлъжното ускорение, както и скоростта на колелата.

Ако се открие недозавиване или презавиване, CST активира ABS хидроблока. Така забавя колелата, които буксуват и възстановява сцеплението и траекторията на движение. Ако задействането на спирачките не е достатъчно, въртящият момент на двигателя също може да се ограничи.

Тази технология предлага няколко различни работни режима, които определят колко се намесва системата в управлението на автомобила. Те са: “Low Grip” – за хлъзгави пътища; Sport” – за шофиране по пътища със средно и високо сцепление и “Race” – за условия на състезателна писта. Режимите “CT OFF” и “CST OFF” са предназначени за максимално повишаване на състезателната производителност на автомобила и шофиране по рохкави повърхности, съответно.

Популярни модели Ferrari оборудвани със CST

Причини за неизправности

  • Неизправност на сензора за паркиране
  • Неизправности на двигателя, например, постоянни пропуски в запалването
  • Налягане на гумите, което е различно от препоръчаното
  • Изтощен акумулатор.