Comfortronic е автоматична трансмисия с функция за ръчна смяна на предавки, с която се оборудват автомобили Lancia.
Работен принцип на Comfortronic
Трансмисията Comfortronic е базирана на класическа автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател на въртящ момент, планетни предавки и електронно управление. Ръчният режим използва специализиран фърмуер. За да се активира, шофьорът трябва да премести скоростния лост в съответното положение. Чрез придвижване на лоста към “+” или “-” се сменя на по-висока или по-ниска предавка.
Популярни трансмисии Comfortronic
Код на скоростната кутия | Производител | Брой предавки | Макс. въртящ момент, Н-м | Макс. капацитет на двигателя, Л. | Вид задвижване | Начало на производството | Модели, в които се използва |
4HP20 | ZF | 4 | 330 | 3.5 | Предно задвижване | 1995 | Lancia Kappa; Lancia Lybra; Lancia Phedra |
AW55-50SN | Aisin | 5 | 330 | 3.5 | Предно задвижване | 2000 | Lancia Thesis |
Чести неизправности на трансмисиите Comfortronic
Неизправности | Трансмисии |
Трансмисията започва да вибрира и тече поради износване на фрикционния диск на преобразувателя на въртящ момент. | ZF 4HP20 |
Частите на помпата на трансмисия като втулката, лагерите на статора и на главното зъбно колело се чупят. | ZF 4HP20 |
Соленоидите често се повреждат. Счупването им обикновено се причинява от замърсяване. | ZF 4HP20; AW55-50SN |
Сензора за положение на скоростния лост има кратък период на експлоатация. | ZF 4HP20 |
Втулките на планетните предавки са уязвими на преждевременно счупване. | AW55-50SN |
Коментирай