
За отговорността
Как да сменим ремонтен комплект за спирачен апарат
сваляния:
42
Прегледи:
317
Ремонт спирачен апарат [AUTODOC УРОК]


ремонтен комплект и съпътстващите компоненти на спирачната система
комплект подходящи инструменти
препарат за почистване на спирачки и четка
скоба за спирачни маркучи
грес за направляващи щифтове
спирачна течност, която е подходяща за автомобила ви
комплект за обезвъздушаване на спирачки
инструмент за прибиране на спирачни бутала
динамометричен ключ
AUTODOC препоръчва
- Запознайте се с конструкцията на крепежните елементи на спирачния апарат
- Всеки спирачен апарат има маншон и маслено уплътнение на буталото, които подсигуряват херметичността му
- 1.За да ремонтирате спирачния апарат, трябва да получите достъп до него чрез повдигане на автомобила и премахване на колелото
- 2.Използвайте подемник за автомобили, крик стойки и сложете клинове на колелата
- 3.Почистете работната площ, особено на мястото, където маркуча се свързва към спирачния апарат и крепежните му елементи
- 4.Развийте щуцера на спирачния маркучВажно!Преди да направите това, стиснете маркуча със скоба, за да предотвратите изтичането на спирачна течност
- 5.Развийте крепежните елементи на спирачния апарат
- 6.Ако спирачният апарат не може да се отдели, вкарайте подходящ инструмент между корпуса му и спирачния диск
- 7.Натиснете буталото с инструмента
- 8.Ако това не донесе резултати, повдигнете корпуса на спирачния апарат като опирате инструмента на спирачната скобаБъдете внимателни!Не оставяйте спирачния маркуч стиснат твърде дълго, за да предотвратите деформацията муАко възможно, използвайте накрайник за спирачни тръпи
- 9.Закрепете надеждно спирачния апарат и подгответе подходящо дървено трупче, за да предотвратите изхвърчането на буталото10.Натиснете щуцера към отвора, където е свързван спирачния маркучВажно!Не създавайте напълно херметична връзкаЛеко обезвъздушаване ще позволи да регулирате силата, при която се натиска буталото навън
- 11.Подавайте въздух периодично, докато гледате движението на буталотоБъдете внимателни!Буталото рязко ще изскочи от уплътнението си
- 12.Повдигнете маншона и го извадете, а след това демонтирайте буталотоОбърнете внимание!Буталото може да е трудно да се премахне поради корозияВ този случай можете да използвате също и налягането на течността в системата, за да приложите сила върху буталото
- 13.Стиснете спирачния маркуч и подгответе съд за събиране на спирачната течност
- 14.Сложете спирачния апарат в съда и свържете спирачния маркуч към негоЕкспертите на AUTODOC препоръчват:За да извършите тази процедура ще ви е нужен помощникЕдиният ще трябва да контролира до къде се придвижва буталото, а другия да натиска педала на спирачките
- 15.Премахнете скобата от маркуча, за да позволите на спирачната течност да работи, докато педала се натиска
- 16.За да предотвратите рязкото изскачане на буталото, сложете спирачните накладки пред него
- 17.Докато натискате педала на спирачките, проверете нивото на спирачната течност в резервоара. Това е нужно, за да се предотврати попадането на въздух в системата
- 18.Когато чуете отличителен звук или видите следи от спирачна течност, проверете дали буталото може да се движи лесно
- 19.Стиснете спирачния маркуч, за да предотвратите изтичането на спирачна течност
- 20.Премахнете спирачните накладки, извадете буталото и откачете спирачния апарат
- 21.Проверете състоянието на буталото и спирачния апарат
- 22.Запознайте се с начина по който маншона е закрепен за корпуса на спирачния апаратОбърнете внимание!Може да е закрепен със задържащ пръстен или просто поставен в монтажното мястоЗа по-надеждно закрепване, маншонът може да има метална основа
- 23.Премахнете уплътнението разположено между корпуса на спирачния апарат и буталото
- 24.Разглобете всичките части, включени в ремонтния комплект, включително техните крепежни елементи и маншони
- 25.Почистете корпуса на спирачния апарат и всичките монтажни места
- 26.Ако маншонът е монтират вътре в компонента, почистете старателно монтажното мястоВажно!Някои бутала имат фабрично поставено антикорозионно покритие и, обикновено, са в равномерен черен цвятРаботната повърхност на буталото трябва да е гладка и да няма корозия и повреди по нея
- 27.Ако има каквито и да е дефекти по буталото, сменете го
- 28.Преди сглобяването, подгответе малко количество нова спирачна течност
- 29.Ако маншонът е разположен на външната страна на спирачния апарат, първо го сложете на буталото
- 30.След това вкарайте буталото в корпуса на спирачния апарат и монтирате маншона
- 31.Ако маншонът се разполага от вътрешната страна, монтирайте го първо
- 32.След това, монтирайте буталотоВнимание!Действайте внимателно, за да не повредите частите
- 33.Монтирайте маншона и се уверете, че приляга плътно в монтажните жлебовеВажно!Не използвайте лубрикант, когато монтирате маншона, тъй като това може да направи монтажа по-труденСмазване ще е нужно при следващата стъпка на монтажа
- 34.Смажете буталото и монтирайте маншона на него
- 35.Нанесете малко лубрикант на уплътнениетоОбърнете внимание!Процедурата по монтаж на маншона на буталото може да е доста сложна и в някои случаи може да ви е нужен помощникРазтегнете равномерно маншона, докато вкарвате буталото в корпуса на спирачния апарат
- 36.Ако нямате помощник, използвайте компресиран въздух
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 1
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!
Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.
Спирачна система: Популярни наръчници за обслужване
Топ инструкции за ремонт
Време е за резервни части? Получи още по-добри оферти в приложението на магазина ни.

СКАНИРАЙ МЕ