Спирачна система от барабанен тип, обикновено, се монтира само на задната ос
Спирачният барабан може да е монтиран на главината или да е в с вграден колесен лагер
Спирачните барабани трябва винаги да се сменят по двойки на ос
Заедно с тези части се препоръчва да монтирате също и нови спирачни челюсти и свързаните с тях компоненти
1.
Използвайте подемник за автомобили, за да смените компонента или крик с крик стойки и клинове на колелата
2.
Когато работите с барабан с вграден лагер, първо премахнете капачката на крепежния елемент
3.
След това развийте крепежния елемент и премахнете спирачния барабан от шенкела
Важно!
Спирачният барабан се държи на място не само от колесния лагер, но и от спирачните челюсти
4.
Получете достъп до механизма на ръчната спирачка през салона на автомобила под централната конзола или през дъното на автомобила, близо до тунела на трансмисията
5.
Разхлабете жилата на ръчната спирачка с подходящ инструмент
Обърнете внимание!
Не винаги е достатъчно да разхлабите жилата, за да премахнете спирачния барабанКорозирал или блокирал регулатор на спирачките може да направи демонтажа на частта труденРегулаторът може също да държи спирачните челюсти в максимално разделено положениеТова предотвратява премахването на спирачния барабан
6.
Може да има отвор за достъп до спирачния барабан в предпазната пластина срещу регулиращия механизъм. Можете да задвижите регулиращия механизъм чрез този отвор, за да съберете спирачните челюсти. Това прави премахването на спирачния барабан по-лесно
7.
Ако механизмът е корозирал, използвайте обратен чук или специална скоба за демонтаж, за да премахнете спирачния барабан
Бъдете внимателни!
Неправилното премахване на спирачния барабан може да доведе до повреждане на крепежните елементи на спирачните челюстиВ този случай, ще ви е нужен ремонтен комплект
8.
Ако барабанът е блокирал за главината, можете да чукнете барабана с чук
Обърнете внимание!
Някои автомобили имат барабани със специални сервизни отвориЗавиването на болтове с еднакъв диаметър в тези отвори ще помогне да се премахне барабана от главинатаЧастите трябва да се сменят от двете страни на оста
9.
Обезателно прегледайте и почистете всички крепежни елементи
10.
Запомнете положението на всички компоненти и се запознайте с конструкцията им
11.
Първо разглобете механизма само от едната страна на оста. Ако имате каквито и да е трудности при обратното сглобяване на частите от едната страна, можете да прегледате механизма от другата страна
12.
Сменете компонентите и го сглобете в обратен ред
Експертите на AUTODOC препоръчват:
Започнете разглобяването с пружините, които държат спирачните челюсти разделени и предотвратяват демонтажа имБъдете внимателни, тъй като има риск от нараняване, ако не се борави внимателно с пружинитеИзползвайте специални комплекти инструменти, за да ги премахнетеМоля, имайте предвид, че такива комплекти имат ограничени функции и са предназначени за конкретен автомобилМожете също да използвате отвертка тип вилкаБлагодарение на жлеба, който има, този инструмент може да се използва за внимателно премахване на пружината, без риск от подскачането ѝ.
13.
Обезателно запомнете разположението на компонентите, когато ги премахвате
Бъдете внимателни!
Ако са монтирани неправилно, механизмът може да се повреди
14.
Почистете работната площ
15.
Обработете всички повърхности и компонентите с препарат против корозия
16.
Преди смяната сравнете премахнатите спирачни челюсти с нови, за да не ги монтирате от грешната страна. Спирачните челюсти се различават в зависимост от страна на монтаж
17.
Имайте предвид, че може да е нужно да премахнете някои компоненти от старите спирачни челюсти и да ги монтирате на новите. Например, лоста на ръчната спирачка
18.
Монтирайте компонентите в обратен ред
Обърнете внимание!
Спирачните барабани могат да имат магнитен или зъбчат ABS пръстенТова позволява на ABS сензора да отчита скоростта на въртене на колелотоАко новите спирачни барабани нямат ABS пръстени, трябва да премахнете пръстените от старите части и да ги монтирате на новите
19.
Премахвайте магнитните пръстени внимателно, за да не ги повредите Ако частите се деформират, ще е невъзможно да се получават коректни показания
20.
Подгответе подходящи инструменти, които ще ви позволяват да премахнете внимателно ABS пръстените
Важно!
Спирачният барабан може да е монтиран на главината или, като в този случай, да има вграден лагерАко няма лагер в компонента, то трябва да се закупи отделно и да се монтира в новия барабанИмайте предвид, че старите лагери не могат да се монтират в нови спирачни барабани
21.
Новите лагери трябва да се набият в монтажните си места. Препоръчва се да използвате хидравлична преса за тази цел. Ако това оборудване не е налично, лагерите трябва да се набият с помощта на дорник и чук
22.
Смажете монтажното място и монтирайте лагера
23.
Изберете дорник с подходящ диаметър и го използвайте, за да приложите сила само върху външния пръстен на лагера
24.
Натискът върху вътрешния пръстен може да повреди лагера
25.
Разположете дорника и започнете да удряте с чука
AUTODOC препоръчва:
Уверете се, че лагерът приляга в монтажното място без наклон
26.
Поглеждайте задната страна на барабана от време на време, за да проверите колко дълбоко е набит лагера
27.
Набивайте лагера докато се монтира изцяло
28.
Сложете фиксиращия пръстен, който ще ви помогне да определите дали лагерът е правилно монтиран
29.
Монтирайте ABS магнитния пръстен с помощта на дорник с подходящ размер
30.
Регулирайте положението на спирачните челюсти преди да монтирате спирачния барабан на шенкела
31.
Разделете леко спирачните челюсти с помощта на регулатора на спирачките и монтирайте барабана
32.
Натиснете педала на спирачките и дръпнете и освободете ръчната спирачка няколко пъти. Това ще подсигури правилното разполагане на спирачните челюсти
33.
Извършете същата процедура за втория механизъм на оста
Обърнете внимание!
Твърде свободното въртене на спирачния барабан посочва, че челюстите трябва да се разделят малко повечеНай-добре е да е нужно да използвате известно усилие, когато поставяте спирачния барабан върху спирачните челюсти и той да ги докосва леко, когато се въртиМожете да проверите точността на регулирането на челюстите като нарисувате отметки с маркер
34.
Използвайте нови крепежни елементи и ги затегнете с препоръчаната от производителя сила на затягане
35.
Обезателно регулирайте обтягането на жилата на ръчната спирачка
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 0
Отключете своя асистент за поддръжка на автомобила!
Следете разходите, управлявайте записи, планирайте смяна на части и още.
Спирачна система: Популярни наръчници за обслужване