TD4, TDV6, TDV8: Дизелови двигатели Land Rover с Комън рейл система за директен инжекцион

TD4, TDV6, TDV8: Дизелови двигатели Land Rover с Комън рейл система за директен инжекцион

TD4, TDV6, TDV8 са серия дизелови двигатели, с които се оборудват автомобилите Land Rover. Те са представени от двигатели с турбо. Повечето от тях са оборудвани с директна инжекционна система Комън рейл, обаче има и версии с различни системи за подаване на гориво: с директна инжекционна система и разпределителна помпа за високо налягане без обща рейка или с инжекцион в предкамера). Тези двигатели са обща разработка на други авто производители като  PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company и BMW. Много версии имат двойно турбо, което гарантира максимална ефикасност и производителност на моторите и предоставя отлични характеристики на теглителната сила. 

Популярни двигатели TD4, TDV6 и TDV8

Модел на двигателя Код на двигателя Капацитет, л Количество и разположение на цилиндрите Брой клапани Мощност, кс Макс. задвижващ момент, Н-н Модели оборудвани с тях
TD4 204D3 (M47TUD20) 2.0 4, редови 16 116‒150 280‒330 Land Rover Freelander
224DT(DW12BTED4) 2.2 4, редови 16 122–200 360‒450 Land Rover Discovery Sport; Land Rover Freelander; Range Rover Evoque
ZSD-424 2.4 4, редови 16 122 360 Land Rover Defender
TDV6 306DT, 30DDTX 3.0 V6 24 211‒306 520‒700 Range Rover Sport; Land Rover Discovery; Range Rover
276DT 2.7 V6 24 190 440 Land Rover Discovery; Range Rover
TDV8 448DT 4.4 V8 32 313‒339 700‒740 Range Rover
368DT 3.6 V8 32 271‒272 630‒640 Land Rover Range Rover; Range Rover Sport

Чести неизправности на двигателите TD4, TDV6 и TDV8 

НеизправностиДвигатели
Ненадеждни вихрови клапи. Поради лошо закрепване, те могат да се скъсат и да причинят щети на буталата и турбината. 204D3
Ролката на коляновия вал се поврежда доста бързо. 204D3
Процесът по демонтиране на инжекторите е сложен и трудоемък. В повечето случаи трябва да се премахнат чрез разпробиване. 224DT, DW12BTED4
Помпата, която подава гориво към рейката се  износва бързо поради замърсявания в дизеловото гориво. Производните от износването ѝ задръстват инжекторите. ZSD-424,  306DT, 30DDTX, 276DT
След 200 000 км. пробег се появява тропане под предния капак, което се причинява от повреждане на главите на мотовилките. ZSD-424
Двигателят гасне или не пали поради лоша конструкция на датчика за положение на коляновия вал. 306DT, 30DDTX
Преждевременно износване на лагера на коляновия вал поради недостатъци на конструкцията му. 306DT, 30DDTX, 276DT
Турбокомпресорът получава неизправности поради дефектен задвижващ механизъм. 276DT
Пластмасовите елементи на всмукателния колектор се напукват, както и тръбите за въздух. 448DT
Напукан корпус на термостата причинява прегряване на двигателя. 368DT
Течове на масло от турбокомпресора причиняват недостиг на масло в двигателя. 368DT
[Total: 0   Average: 0/5]