TD4, TDV6, TDV8 са серия дизелови двигатели, с които се оборудват автомобилите Land Rover. Те са представени от двигатели с турбо. Повечето от тях са оборудвани с директна инжекционна система Комън рейл, обаче има и версии с различни системи за подаване на гориво: с директна инжекционна система и разпределителна помпа за високо налягане без обща рейка или с инжекцион в предкамера). Тези двигатели са обща разработка на други авто производители като PSA Peugeot, Citroën, Ford Motor Company и BMW. Много версии имат двойно турбо, което гарантира максимална ефикасност и производителност на моторите и предоставя отлични характеристики на теглителната сила.
Популярни двигатели TD4, TDV6 и TDV8
Модел на двигателя |
Код на двигателя |
Капацитет, л |
Количество и разположение на цилиндрите |
Брой клапани |
Мощност, кс |
Макс. задвижващ момент, Н-н |
Модели оборудвани с тях |
TD4 |
204D3 (M47TUD20) |
2.0 |
4, редови |
16 |
116‒150 |
280‒330 |
Land Rover Freelander |
224DT(DW12BTED4) |
2.2 |
4, редови |
16 |
122–200 |
360‒450 |
Land Rover Discovery Sport;
Land Rover Freelander;
Range Rover Evoque |
ZSD-424 |
2.4 |
4, редови |
16 |
122 |
360 |
Land Rover Defender |
TDV6 |
306DT, 30DDTX |
3.0 |
V6 |
24 |
211‒306 |
520‒700 |
Range Rover Sport;
Land Rover Discovery;
Range Rover |
276DT |
2.7 |
V6 |
24 |
190 |
440 |
Land Rover Discovery;
Range Rover |
TDV8 |
448DT |
4.4 |
V8 |
32 |
313‒339 |
700‒740 |
Range Rover |
368DT |
3.6 |
V8 |
32 |
271‒272 |
630‒640 |
Land Rover Range Rover;
Range Rover Sport |
Чести неизправности на двигателите TD4, TDV6 и TDV8
Неизправности | Двигатели |
Ненадеждни вихрови клапи. Поради лошо закрепване, те могат да се скъсат и да причинят щети на буталата и турбината. | 204D3 |
Ролката на коляновия вал се поврежда доста бързо. | 204D3 |
Процесът по демонтиране на инжекторите е сложен и трудоемък. В повечето случаи трябва да се премахнат чрез разпробиване. | 224DT, DW12BTED4 |
Помпата, която подава гориво към рейката се износва бързо поради замърсявания в дизеловото гориво. Производните от износването ѝ задръстват инжекторите. | ZSD-424, 306DT, 30DDTX, 276DT
|
След 200 000 км. пробег се появява тропане под предния капак, което се причинява от повреждане на главите на мотовилките. | ZSD-424 |
Двигателят гасне или не пали поради лоша конструкция на датчика за положение на коляновия вал. | 306DT, 30DDTX |
Преждевременно износване на лагера на коляновия вал поради недостатъци на конструкцията му. | 306DT, 30DDTX, 276DT |
Турбокомпресорът получава неизправности поради дефектен задвижващ механизъм. | 276DT |
Пластмасовите елементи на всмукателния колектор се напукват, както и тръбите за въздух. | 448DT |
Напукан корпус на термостата причинява прегряване на двигателя. | 368DT |
Течове на масло от турбокомпресора причиняват недостиг на масло в двигателя. | 368DT |
Дэн
Усмихнат техник с много опит от участията във видео уроците на AUTODOC;
Винаги носи своите защитни очила;
състезава се със своето BMW X5 E53;
мечтае да получи наградата Златно копче за получаване 1,000,000 абонати в YouTube.
Коментирай