CDI двигатели: работни характеристики

CDI двигатели: работни характеристики

CDI са дизелови двигатели с Комън рейл директна инжекционна система. Монтират се на различни модели автомобили Mercedes-Benz. Тези двигатели са се появили през 1997г. Те притежават 4,5, 6 или 8 цилиндъра. Те са оборудвани с верижно задвижване на газоразпределителния механизъм, турбокомпресор, предимно с интеркулер, Съвременните версии са оборудвани двустепенен турбокомпресор; също се среща инжекционна система за препарата AdBlue – той служи за понижаване на вредните емисии в изгорелите газове.

Двигателите CDI консумират сравнително малко количество гориво и са екологични, предлагат повече сила и задвижващ момент. Известни компании като Bosch и Delphi, произвеждат инжекционни системи за тези мотори. 

Популярни CDI двигатели 

Индекс Количество и разположение на цилиндрите  Брой клапани Обем, л. Мощност, кс ,  Въртящ момент, Н-м Години на производство  Модели Mercedes-Benz 
OM612 5, редови 20 2.7 156–170 330–400 1999–2007 C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901.
ОМ 651 4, редови 16 1.8 и 2.2  109‒204 250–500 2008 до сега A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246.
ОМ656 6, редови 24 3.0 286–340 600‒700 2017 до сега CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463.
ОМ642 V6 24 3.0 184–265 400–620 2005 до сега C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221.
ОМ629 V8 32 4.0  306–320  700–730 2005–2010 E-Class W211; GL-Class X164; S-Class W221; ML-Class W164.
OM640 4, редови 16 2.0 82–140 180–300 2004–2012 A-Class W169;B-Class W245.
ОМ646 4, редови 16 2.2 102–170 235–400 2002–2010 C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639.
ОМ647 5, редови 20 2.7 177 400 2002–2005 E-Class W211.
ОМ613 6, редови 24 3.2 197 470 1999–2013 E-Class W210; S-Class W220.
ОМ628 V8 32 4.0 250–260 560 1999–2005 E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163.
OM654 4, редови 16 2.0 150–245 360‒500 2016 до сега C-Class W205; E-Class W213;

Чести неизправности на CDI двигателите

НеизправнотиДвигатели
Преждевременно износване на разпределителните валове, което се определя от конструкцията на двигателя. OM612.
Често изгаряне на електрическите кабели, които подават ток към горивните инжектори и датчика за налягане на турбото. OM612, ОМ647.
Прегаряне на огнеупорните шайби под инжекторите, което води до образуване на отлагания по тях. OM612, ОМ647, ОМ613.
Преждевременно повреждане на пиезо инжекторите.OM651.
Разместване на лагерите на коляновия вал може да се получи поради неизправности на маслената помпа. OM651.
Всмукателния колектор е склонен към напукване и загуба не херметичност, защото е направен от пластмаса.OM651.
Течове на охладителна течност често се получават около корпуса на термостата и водната помпа. OM651.
Чести има течове от маслоохладителя поради ненадеждността на гарнитурата му. ОМ642.
Поради напукване на изпускателния колектор и навлизането на производни от износването му в турбината, тя се поврежда преждевременно. ОМ642.
Двигателят е много чувствителен на прегряване,в резултат от което се появяват пукнатини и ожулвания. ОМ629, ОМ628.
Разливане на гориво от инжекторите, повреждане на горивната помпа. ОМ629, ОМ628.
EGR клапана се замърсява сравнително бързо, както и дозиращия клапан. OM640.
Датчиците за положение на коляновия и разпределителния вал често се повреждат.ОМ646, ОМ647, ОМ613.
Поява на въздушни балони в горивната система поради изсъхване на бързите връзки. ОМ646, ОМ647, ОМ613.
[Total: 0   Average: 0/5]