CDI са дизелови двигатели с Комън рейл директна инжекционна система. Монтират се на различни модели автомобили Mercedes-Benz. Тези двигатели са се появили през 1997г. Те притежават 4,5, 6 или 8 цилиндъра. Те са оборудвани с верижно задвижване на газоразпределителния механизъм, турбокомпресор, предимно с интеркулер, Съвременните версии са оборудвани двустепенен турбокомпресор; също се среща инжекционна система за препарата AdBlue – той служи за понижаване на вредните емисии в изгорелите газове.
Двигателите CDI консумират сравнително малко количество гориво и са екологични, предлагат повече сила и задвижващ момент. Известни компании като Bosch и Delphi, произвеждат инжекционни системи за тези мотори.
Популярни CDI двигатели
Индекс | Количество и разположение на цилиндрите | Брой клапани | Обем, л. | Мощност, кс , | Въртящ момент, Н-м | Години на производство | Модели Mercedes-Benz |
OM612 | 5, редови | 20 | 2.7 | 156–170 | 330–400 | 1999–2007 | C-Class W203; CLK-Class C209; E-Class W210; ML-Class W163; G-Class W463; Sprinter W901. |
ОМ 651 | 4, редови | 16 | 1.8 и 2.2 | 109‒204 | 250–500 | 2008 до сега | A-Class W176; CLS-Class W218; S-Class W222; SLK-Class R172; GLA-Class X156; M-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; E-Class W212; C-Class W204; C-Class W205; B-Class W246. |
ОМ656 | 6, редови | 24 | 3.0 | 286–340 | 600‒700 | 2017 до сега | CLS-Class C257; S-Class W222; E-Class W213; G-Class W463. |
ОМ642 | V6 | 24 | 3.0 | 184–265 | 400–620 | 2005 до сега | C-Class W204; CLS-Class W219; E-Class W211; E-Class W213; CLK-Class C209; CLS-Class W218; E-Class W212; R-Class W251; S-Class W222; GL-Class X164; GLC-Class X253; ML-Class W166; Sprinter W906; V-Class W639; GLK-Class X204; G-Class W463; S-Class W221. |
ОМ629 | V8 | 32 | 4.0 | 306–320 | 700–730 | 2005–2010 | E-Class W211; GL-Class X164; S-Class W221; ML-Class W164. |
OM640 | 4, редови | 16 | 2.0 | 82–140 | 180–300 | 2004–2012 | A-Class W169;B-Class W245. |
ОМ646 | 4, редови | 16 | 2.2 | 102–170 | 235–400 | 2002–2010 | C-Class W203; C-Class W204; CLK-Class C209; E-Class W211; Sprinter W906; V-Class W639. |
ОМ647 | 5, редови | 20 | 2.7 | 177 | 400 | 2002–2005 | E-Class W211. |
ОМ613 | 6, редови | 24 | 3.2 | 197 | 470 | 1999–2013 | E-Class W210; S-Class W220. |
ОМ628 | V8 | 32 | 4.0 | 250–260 | 560 | 1999–2005 | E-Class W211; G-Class W463; S-Class W220; ML-Class W163. |
OM654 | 4, редови | 16 | 2.0 | 150–245 | 360‒500 | 2016 до сега | C-Class W205; E-Class W213; |
Чести неизправности на CDI двигателите
Неизправноти | Двигатели |
Преждевременно износване на разпределителните валове, което се определя от конструкцията на двигателя. | OM612. |
Често изгаряне на електрическите кабели, които подават ток към горивните инжектори и датчика за налягане на турбото. | OM612, ОМ647. |
Прегаряне на огнеупорните шайби под инжекторите, което води до образуване на отлагания по тях. | OM612, ОМ647, ОМ613. |
Преждевременно повреждане на пиезо инжекторите. | OM651. |
Разместване на лагерите на коляновия вал може да се получи поради неизправности на маслената помпа. | OM651. |
Всмукателния колектор е склонен към напукване и загуба не херметичност, защото е направен от пластмаса. | OM651. |
Течове на охладителна течност често се получават около корпуса на термостата и водната помпа. | OM651. |
Чести има течове от маслоохладителя поради ненадеждността на гарнитурата му. | ОМ642. |
Поради напукване на изпускателния колектор и навлизането на производни от износването му в турбината, тя се поврежда преждевременно. | ОМ642. |
Двигателят е много чувствителен на прегряване,в резултат от което се появяват пукнатини и ожулвания. | ОМ629, ОМ628. |
Разливане на гориво от инжекторите, повреждане на горивната помпа. | ОМ629, ОМ628. |
EGR клапана се замърсява сравнително бързо, както и дозиращия клапан. | OM640. |
Датчиците за положение на коляновия и разпределителния вал често се повреждат. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Поява на въздушни балони в горивната система поради изсъхване на бързите връзки. | ОМ646, ОМ647, ОМ613. |
Коментирай