JTD двигатели: работни характеристики

JTD двигатели: работни характеристики

JTD е серия от дизелови двигатели, които са оборудвани с комън рейл директна инжекционна система, произведена от Fiat Chrysler Automobiles. С тях се оборудват автомобили на Fiat, Lancia и Alfa Romeo.  Chrysler, Jeep, Maserati, RAM и някои други автомобили също се оборудват с тях. Произвеждат се от 1997г. Те са били първите с комън рейл директна инжекционна система – съвместна разработка на  Fiat и Bosch. Някои JTD двигатели са разработени в сътрудничество с  General Motors. Всичките са оборудвани с двойни турбокомпресори или турбокомпресори с променлива геометрия. Отличават се с висока мощност, надеждност и икономичност. 

Популярни двигатели JTD 

Код на двигателя Име на версията Капацитет, Л. Брой и разположение на цилиндрите Брой клапани Мощност, кс Макс. Въртящ момен, Н·м Начало на производството Модели оборудвани с тях
182 B4.000; 182 B9.000; 186 A8.000; 192 A3.000; 182 B9.000; 223 B2.000; 937 A2.000; 186 A6.000; AR 32302; 188 A7.000; 937 A7.000 Unijet; from 2002, MultiJet 1.9 4, редови 8 80–140 195–280 1997 Alfa Romeo 146; Fiat Brava; Alfa Romeo 156; Fiat Punto; Alfa Romeo 145; Alfa Romeo 147; Fiat Bravo; Fiat Stilo; Lancia Lybra; Fiat Croma; Fiat Doblo; Fiat Sedici; Lancia Delta
192 A5.000; 937 A5.000; 937 A4.000; 192 B1.000; 186 A9.000 MultiJet 1.9 4, редови 16 140–190 305‒400 2002 Fiat Doblo;Fiat Croma; Alfa Romeo GT; Alfa Romeo 147; Alfa Romeo 156
188 A9.000; 199 A2.000; 188 A8.000; 199 B2.000; 223 A9.000; 199 B8.000; 199 B4.000; 199 A3.000 MultiJet 1.3 4, редови 16 70–105 170 2003 Fiat Punto; Fiat Albea; Fiat Panda; Lancia Ypsilon; Fiat Idea; Fiat FiorinoAlfa Romeo MiTo; Fiat Palio; Fiat 500; Fiat Doblò; Fiat Qubo; Fiat Tipo; Lancia Musa
955 A3.000; 350 A3.000; 844 A3.000; 350 A2.000; 198 A6.000; 198 A3.000; 955 A4.000; 198 A2.000 Multijet 1.6  4, редови 16 105–120 290–320 2006 Alfa Romeo Mito; Fiat Bravo; Alfa Romeo Giulietta; Fiat 500L; Fiat Grande Punto; Fiat Doblò; Fiat Linea; Fiat Idea; Fiat Tipo
844 A2.000; 198 A8.000; 55263087; 198 A5.000; 250 A2.000; 263 A1.000; 55263088; 250 A1.000; 939 B4.000; 940 B5.000; 939 B4.000; 940 A7.000 Multijet II 2.0 4, редови 16 110–195 260–380 2008 Lancia Delta; Alfa Romeo 159; Fiat Doblò; Fiat Bravo; Fiat Freemont; Alfa Romeo Giulietta; Fiat Sedici; Fiat Ducato; Alfa Romeo 159; Fiat Croma
839 A5.000; 185 A6.000; AR 32501; 839 A6.000; AR 34202 Unijet 2.4 5, редови 10 136–150   1997 Fiat Marea; Fiat Marea Weekend
841 N.000; 841 M.000; 841 G.000; 841 H.000; 939 A3.000 Multijet 2.4 5, редови 20 175–210 385–400 2003 Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 166; Fiat Croma; Alfa Romeo 156 Sportwagon
F1AE0481D; F1AE0481N; F1AE0481C; F1AE3481E; F1AE6481D Multijet 2.3 4, редови 16 110–148 270–380 2006 Fiat Ducato

Чести неизправности на JTD двигателите

НеизправностиДвигатели
При версиите с пластмасов всмукателен колектор, вихровите клапи могат да се скъсат и да повредят двигателя, ако попаднат в горивните камери. 1.9 MultiJet 16v; 2.4 MultiJet 20v.
Ако маслото не се смени навреме, горивните инжектори могат да се задръстят бързо. Те не издържат дълго след почистване. 1.9 MultiJet.
Маслото изгаря бързо, което може да причини приплъзване на ангренажната верига. 1.3 MultiJet.
Ангренажната верига има кратък период на експлоатация. Кобилиците на двигателя се повреждат, ако тя  се скъса. 1.3 MultiJet.
Неизправности на ECU при температури под нулата правят невъзможно паленето на двигателя. 1.3 MultiJet.
Появяват се течове на охладителна течност изпод термостата, което може да доведе до прегряване на двигателя. В някои версии, самият термостат е уязвим на напукване. 1.3 MultiJet; 1.6 MultiJet; 2.0 Multijet II.
    club
    Твоят профил е твой личен асистент.

    Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.