AMT означава автоматичната ръчна скоростна. Тя е конструирана на базата на ръчната скоростна кутия, но се различава от нея, поради наличието на автоматични скорости и система за управление на съединителя.
Предимствата на AMT са:- удобна експлоатация;
- икономичност;
- надеждност;
- относително ниска цена за сравнение с класическата автоматична скоростна кутия.
AMT може да работи, както в полуавтоматичен, така и в автоматичен режими. Първият предполага последователно превключване на скоростите с помощта на лост на централната конзола или на превключватели на кормилната конзола.
При автоматичен режим управлението на AMT става чрез електронна система, компоненти на която са:
- управляващ блок;
- входни датчици;
- задвижващи механизми.
Управляващият блок анализира входящата информация и по-специално данните за температурата и налягането на маслото, позицията на лоста, както и тази на превключващата щанга. Въз основа на резултатите от анализа той изпраща команди към задвижващите механизми.

AMT разполага с фрикционен съединител. Съвременните автомобили могат да разполагат с предавателна кутия, имаща двоен съединител. Вторият предава въртящия момент от двигателя, без да прекъсва потока на мощността.
Сред най-популярните автоматични ръчни скоростни кутии с двоен съединител са:- DCT M Drivelogic (BMW);
- PDK (Porsche);
- DSG (Volkswagen);
- Speedshift DCT (Mercedes-Benz);
- Powershift (Ford, Volvo);
- S-Tronic (Audi);
- Twin Clutch SST (Mitsubishi);
- TCT (Alfa Romeo).
- С електрическо предаване.
- Allshift (Mitsubishi);
- Durashift EST (Ford);
- MultiMode (Toyota);
- Easytronic (Opel);
- 2-Tronic (Peugeot);
- SensoDrive (Citroën);
- Dualogic (Fiat).
- С хидравлично предаване.
- SMG (BMW);
- R-Tronic (Audi);
- Quickshift (Renault);
- ISR (Lamborghini);
- Selespeed (Alfa Romeo).
Задвижващите механизми на AMT с електрическо предаване са електромотори, а при тези с хидравлично предаване са хидравлични цилиндри, които се контролират от електромагнитни клапани. Системата за управление на AMT с хидравлично предаване включва блок за хидравлично управление, който управлява работата на хидравличните цилиндри, а също и поддържа налягането в системата.
Хидравличното предаване за сравнение с електрическото има по-висока консумация на енергия – нуждае се от допълнителна енергия за да се поддържа налягането в системата. Преимуществото на хидравличното предаване пред електрическото е във високата му скорост на работа.