SH-AWD е активна система за задвижване на всички колела, с която се оборудват автомобили Acura и Honda от 2004г. Тя работи заедно със системите за контрол на теглителната сила, контрол на стабилността и други. Тя подобрява офроуд способностите на автомобила, динамиката и управляемостта.
Как работи
Ключовото предимство на SH-AWD е това, че постоянно регулира въртящия момент на двигателя, спрямо условията на пътя. По-голямата част от въртящият момент се предава на оста с по-добро сцепление, което позволява да се използва мощността на двигателя с максимална ефикасност.
Многодисков съединител с електронно управление служи за централен диференциал. Степента му на блокиране влияе на количеството въртящ момент, което се предава на всяка ос. Предният диференциал е отворен.
Задният редуктор се състои от две планетни предавки с индивидуални електромагнитни съединители. Това позволява 100% от въртящия момент, който се предава на задната ос да се разпределя към колелото с по-добро сцепление. При някои модели задният редуктор притежава повишаваща предавка за повишаване скоростта на въртене на колелата.
Някои автомобили от премиум класа са оборудвани с хибридно задвижване SH-AWD. При тази конструкция, въртящият момент се предава само на предната ос. Задните колела се задвижват от два независими електрически мотора.
Технически характеристики на SH-AWD
Вид | Централен диференциал | Диференциал на задния мост | Начало на производството | Модели оборудвани с този вид задвижване |
Постоянен AWD | Многодисков съединител. Въртящият момент може да се разпределя между осите в съотношение от 90:10 или 70:30, в зависимост от сцеплението на колелата. | Две хипоидни предавки с електромагнитни съединители. | 2004 | Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX. |
Постоянен AWD | С повишаваща предавка | 2009 | Acura RL KB1, KB2. | |
Hybrid AWD | Блокът за управление на SH-AWD е отговорен за разпределение на въртящия момент. | Не е наличен. Всяко колело се задвижва от индивидуален електрически мотор. Модулът Twin Motor Unit (TMU) управлява въртящият момент, който се подава на задния мост. | 2011 | Acura RLX; NSX |
Коментирай