Какво е SH-AWD? Описание и работен принцип

Какво е SH-AWD? Описание и работен принцип

SH-AWD е активна система за задвижване на всички колела, с която се оборудват автомобили Acura и Honda от 2004г. Тя работи заедно със системите за контрол на теглителната сила, контрол на стабилността и други. Тя подобрява офроуд способностите на автомобила, динамиката и управляемостта. 

Как работи

Ключовото предимство на SH-AWD е това, че постоянно регулира въртящия момент на двигателя, спрямо условията на пътя. По-голямата част от въртящият момент се предава на оста с по-добро сцепление, което позволява да се използва мощността на двигателя с максимална ефикасност. 

Многодисков съединител с електронно управление служи за централен диференциал. Степента му на блокиране влияе на количеството въртящ момент, което се предава на всяка ос. Предният диференциал  е отворен. 

Задният редуктор се състои от две планетни предавки с индивидуални електромагнитни съединители. Това позволява 100% от въртящия момент, който се предава на задната ос да се разпределя към колелото с по-добро сцепление. При някои модели задният редуктор притежава повишаваща предавка за повишаване скоростта на въртене на колелата. 

Някои автомобили от премиум класа са оборудвани с хибридно задвижване SH-AWD. При тази конструкция, въртящият момент се предава само на предната ос. Задните колела се задвижват от два независими електрически мотора. 

Технически характеристики на SH-AWD

Вид Централен диференциал Диференциал на задния мост Начало на производството Модели оборудвани с този вид задвижване
Постоянен AWD Многодисков съединител. Въртящият момент може да се разпределя между осите в съотношение от 90:10 или 70:30, в зависимост от сцеплението на колелата. Две хипоидни предавки с електромагнитни съединители. 2004 Honda Legend KB1, KB2; Acura RDX; MDX YD2, YD3; TL UC; ZDX; TLX.
Постоянен AWD С повишаваща предавка 2009 Acura RL KB1, KB2.
Hybrid AWD Блокът за управление на SH-AWD е отговорен за разпределение на въртящия момент. Не е наличен. Всяко колело се задвижва от индивидуален електрически мотор. Модулът Twin Motor Unit (TMU) управлява въртящият момент, който се подава на задния мост. 2011 Acura RLX; NSX