ALL4 е система за постоянно задвижване на всички колела, която се използва в автомобили MINI. Тя подобрява сцеплението, както и стабилността и управляемостта на автомобила във всякакво време и условия на пътя.
Как работи
Въртящият момент на двигателя се предава на скоростната кутия и след това електромагнитния централен диференциал чрез конична предавка и карданен вал. Диференциалът подсигурява плавно разпределение на въртящия момент между осите. При шофиране по равен път се предава до 50% от въртящият момент към задната ос. Ако колелата загубят сцепление, колата може да превключи на задно задвижване (RWD). При шофиране по магистрала, въртящият момент на двигателя се разпределя към предните колела и помага за намаляване разхода на гориво.
ALL4 се управлява от Системата за Динамичен контрол на стабилността. За части от секундата тя анализира сигналите от датчика за положение на волана, сензора за налягане на спирачките, сензора за скорост на колелата и сензора за отклонение от курса. Системата взема тези данни предвид и регулира въртящият момент между осите. Това подсигурява перфектна стабилност и максимална безопасност на шофиране при извършването на маневри.
Модели оборудвани с тази система
Автомобили MINI | Начало на производството | Капацитет на двигателя (л) | Мощност на двигателя (кс) | |
Countryman | ||||
Cooper | 2010 | 1.5–1.6 | 122–134 | |
S | 1.6–2.0 | 184–190 | ||
D | 111–148 | |||
SD | 2011 | 2.0 | 143–188 | |
SE | 2017 | 1.5 EV | 87–221 | |
JCW | 2020 | 2.0 | 306 | |
Clubman | ||||
Cooper | S | 2016 | 2.0 | 189 |
2017 | 1.5 | 134 | ||
JCW | 2019 | 2.0 | 306 | |
Paceman | ||||
Cooper | 2012 | 1.6 | 122 | |
S | 190 | |||
D | 112 | |||
SD | 2.0 | 143 | ||
JCW | 218 |
Коментирай