AFS: дефиниция, функция, работен принцип и причини за неизправност

AFS: дефиниция, функция, работен принцип и причини за неизправност

AFS (Активно предно управление) е активна система за кормилно управление, с която се оборудват автомобили Cadillac и BMW. Тя е дебютирала през 2003г. Системата контролира съотношението на завиване, вземайки предвид скоростта на колата и регулира ъгъла на завиване на предните колела, за да предотврати занасяне. Тя подобрява управляемостта и маневреността на автомобила, а също така повишава и безопасността на шофиране.

Как работи AFS

Набор планетни предавки с епицикличен зъбен механизъм са вградени в кормилния вал. Епицикличният зъбен механизъм е свързан с електрически мотор, който се управлява от системата. Променливата скорост и посоката на въртене на епицикличния зъбен механизъм позволяват промяна на кормилното съотношение, регулиране на реакцията на завиване в съответствие с пътните условия.

Системата анализира общия ъгъл на завъртане на кормилния вал, отклонението от курса на автомобила и скоростта му на странично ускорение. На основата на тези данни системата изчислява нужната скорост и посока на въртене на вала на мотора.

AFS работи в близко сътрудничество със системата за контрол на стабилността, която, от своя страна, регулира ъгъла на завиване на предните колела, за да се възстанови траекторията на движение на автомобила, в случай на презавиване.

Популярни автомобили оборудвани с AFS

Причини за неизправности 

  • Неизправен сензор за положение на волана или сензор за отклонение от курса.
  • Неправилен ремонт на кормилната рейка.
  • Неправилно регулиране датчика за ъгъл на завиване на волана 
  • Нарушение на монтажните ъгли на колелата.