S-AWC (Super All Wheel Control) е частно разработена система за контрол на динамиката, с която се оборудват автомобили Mitsubishi със задвижване на всички колела. Тя се използва от 2007г. Системата управлява колко въртящ момент се предава на всяко колело. Това подобрява динамиката, управляемостта, безопасността и офроуд способностите на автомобила.
Как работи S-AWC
Задвижването на всички колела при автомобилите оборудвани с S-AWC може да е постоянно или при поискване. Електронно-контролиран многодисков съединител или централен диференциал, който разделя въртящият момент симетрично се използват за разпределение на въртящият момент между осите. В хибридните версии няма механична връзка между осите. Задната ос се задвижва от електрически мотор.
S-AWC оптимизира работата на следните системи:
- AYC (Active Yaw Control): Тя управлява междуосевите диференциали и серво управлението. Системата разпределя въртящият момент между четирите колела в зависимост от условията на пътя.
- ASC (Active Stability Control): Това помага да се поддържа преднамерената траектория на движение чрез забавяне на буксуващата ос и понижаване на въртящия момент на двигателя.
- Sport ABS: Това подобрява ефикасността на спирачките при завиване и предотвратява занасяне.
Технически особености на S-AWC
Вид задвижване | Разпределение на въртящия момент | Режими | Модели Mitsubishi оборудвани с този вид задвижване | |
между осите | между колелата | |||
AWD при поискване | Многодисковият съединител активира задната ос, когато засече буксуване на някое от предните колела. | AYC контролира серво управлението, активният преден диференциал и спирачките. | Eco: за пестене на гориво Snow: За хлъзгави повърхности Normal: за сухи пътища Lock: за офроуд повърхности | Outlander |
Хибриден AWD | Системата Twin Motor 4WD управлява двата електрически мотора, всеки от които задвижва своята собствена ос. | AYC забавя буксуващите колела с помощта на спирачните механизми. | Normal: за шофиране по добри пътища. 4WD Lock: за офроуд условия. | Outlander PHEV |
Постоянен AWD | Централният диференциал разпределя въртящият момент в съотношение 50:50. | AYC контролира спирачките и активния диференциал. | Tarmac: за сухи повърхности. Gravel: за мокри повърхности и черни пътища. Snow: за хлъзгави повърхности. | Lancer Evolution |
Коментирай