Какво е S-AWC? Особености и технически характеристики

Какво е S-AWC (Super All Wheel Control)? Особености и технически характеристики

S-AWC (Super All Wheel Control) е частно разработена система за контрол на динамиката, с която се оборудват автомобили Mitsubishi със задвижване на всички колела. Тя се използва от 2007г. Системата управлява колко въртящ момент се предава на всяко колело. Това подобрява динамиката, управляемостта, безопасността и офроуд способностите на автомобила. 

Как работи S-AWC

Задвижването на всички колела при автомобилите оборудвани с S-AWC може да е постоянно или при поискване. Електронно-контролиран многодисков съединител или централен диференциал, който разделя въртящият момент симетрично се използват за разпределение на въртящият момент между осите. В хибридните версии няма механична връзка между осите. Задната ос се задвижва от електрически мотор. 

S-AWC оптимизира работата на следните системи:

  • AYC (Active Yaw Control): Тя управлява междуосевите диференциали и серво управлението. Системата разпределя въртящият момент между четирите колела в зависимост от условията на пътя.
  • ASC (Active Stability Control): Това помага да се поддържа преднамерената траектория на движение чрез забавяне на буксуващата ос и понижаване на въртящия момент на двигателя.
  • Sport ABS: Това подобрява ефикасността на спирачките при завиване и предотвратява занасяне.

Технически особености на S-AWC

Вид задвижване Разпределение на въртящия момент Режими Модели Mitsubishi оборудвани с този вид задвижване
между осите между колелата
AWD при поискване Многодисковият съединител активира задната ос, когато засече буксуване на някое от предните колела. AYC контролира серво управлението, активният преден диференциал и спирачките. Eco: за пестене на гориво Snow: За хлъзгави повърхности Normal: за сухи пътища Lock: за офроуд повърхности Outlander
Хибриден AWD Системата Twin Motor 4WD управлява двата електрически мотора, всеки от които задвижва своята собствена ос. AYC забавя буксуващите колела с помощта на спирачните механизми. Normal: за шофиране по добри пътища. 4WD Lock: за офроуд условия. Outlander PHEV
Постоянен AWD Централният диференциал разпределя въртящият момент в съотношение 50:50. AYC контролира спирачките и активния диференциал. Tarmac: за сухи повърхности. Gravel: за мокри повърхности и черни пътища. Snow: за хлъзгави повърхности. Lancer Evolution
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.