XDi е серия от дизелови двигатели с турбокомпресор, които са оборудвани с комън рейл инжекционна система. С тези двигатели се оборудват автомобили SsangYong. Те са дебютирали през 2014 г. Те имат 4 или 5 цилиндъра в редово разположение. Те предимно са лицензирани копия на двигатели Mercedes-Benz, а някои от тях са частна разработка на компанията SsangYong Motor.
Популярни двигатели XDi
Код | Капацитет на двигателя, Л. | Брой цилиндри | Брой клапани | Макс мощност, кс. | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели, оборудвани с този вид двигател |
D27DT | 2.7 | 5 | 20 | 161–176 | 340–357 | 2004 | Rexton/Rexton II; Kyron; Rodius I and II. |
D20DT | 2.0 | 4 | 16 | 141–142 | 310–360 | 2006 | Actyon I and II; Actyon Sports I and II; Kyron. |
D22DTR | 2.2 | 4 | 16 | 178 | 400 | 2015 | Rodius II; Korando III. |
D20DTF | 2.0 | 4 | 16 | 149–175 | 360 | 2010 | Actyon II; Korando III. |
D20DTR | 2.0 | 4 | 16 | 148–155 | 360 | 2012 | Korando Turismo; Rexton I and II; Stavic. |
Чести неизправности на двигателите XDi
Неизправности | Двигатели |
Горивната помпа за високо налягане става нестабилна поради чувствителност към качеството на горивото. | D27DT. |
Горивните инжектори се задръстват бързо. | D27DT. |
По EGR клапана бързо се натрупва нагар. | D27DT. |
Клапаните за регулиране на налягането и рециркулация на изгорелите газове се повреждат преждевременно. | D20DT. |
Хидравличният обтегач на ангренажната верига често се поврежда. | D20DT. |
Коментирай