DSTC: дефиниция, функция, работен принцип и причини за неизправност

DSTC: дефиниция, функция, работен принцип и причини за неизправност

DSTC означава Динамично управление на стабилността и теглителната сила. Това е система, с която се оборудват автомобили Volvo. Тя се е появила за първи път на седана Volvo S80, който е излязъл през 1998 г. Тази система играе важна роля в автомобилната безопасност; тя подобрява управляемостта и маневреността и помага за предотвратяване на занасянето и буксуването на колелата.  

Как работи DSTC

Поддържането на стабилността се постига чрез сравняването избраната от шофьора траектория на движение и реалната посока на движение на автомобила. За да се определи правилната траектория процесор използва данни от сензора за положение на волана, налягането в спирачната система и положението на превключвателя на стоп светлините. За да се прецени реалната посока на шофиране се вземат предвид други параметри: скоростта на колелата, странично ускорение и центробежната сила. 

Ако е нужно, системата активира спирачките, за да върне автомобила в траекторията му. Също така, за тази цел може да се намали въртящия момент на двигателя чрез промяна на количеството инжектирано гориво. 

Системата винаги е включена и не може да се изключва, обаче, шофьорът може да активира режим Sport, в който системата му позволява, например, да прави “контролирано занасяне”. 

Популярни модели Volvo, които са оборудвани с DSTC

  • V60 I, II;
  • S80 I, II; 
  • V70 II, III;
  • S60 I, II;
  • V90 Cross Country.

Причини за неизправности на DSTC

  • Сензорът за положение на волана често се  поврежда. 
  • Сензорите за скорост на колелата се замърсяват. 
  • Кабелите могат да се повредят. 
    club
    Твоят профил е твой личен асистент.

    Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.