DSTC означава Динамично управление на стабилността и теглителната сила. Това е система, с която се оборудват автомобили Volvo. Тя се е появила за първи път на седана Volvo S80, който е излязъл през 1998 г. Тази система играе важна роля в автомобилната безопасност; тя подобрява управляемостта и маневреността и помага за предотвратяване на занасянето и буксуването на колелата.
Как работи DSTC
Поддържането на стабилността се постига чрез сравняването избраната от шофьора траектория на движение и реалната посока на движение на автомобила. За да се определи правилната траектория процесор използва данни от сензора за положение на волана, налягането в спирачната система и положението на превключвателя на стоп светлините. За да се прецени реалната посока на шофиране се вземат предвид други параметри: скоростта на колелата, странично ускорение и центробежната сила.
Ако е нужно, системата активира спирачките, за да върне автомобила в траекторията му. Също така, за тази цел може да се намали въртящия момент на двигателя чрез промяна на количеството инжектирано гориво.
Системата винаги е включена и не може да се изключва, обаче, шофьорът може да активира режим Sport, в който системата му позволява, например, да прави “контролирано занасяне”.
Популярни модели Volvo, които са оборудвани с DSTC
- V60 I, II;
- S80 I, II;
- V70 II, III;
- S60 I, II;
- V90 Cross Country.
Причини за неизправности на DSTC
- Сензорът за положение на волана често се поврежда.
- Сензорите за скорост на колелата се замърсяват.
- Кабелите могат да се повредят.
Коментирай