VCDi е серия от дизелови двигатели с турбокомпресор с комън рейл инжекционна горивна система. С тях се оборудват автомобили Chevrolet от 2006 г. Те са първоначално произвеждани от компанията VM Motori. След 2010 г. тези двигатели се произвеждат от General Motors.
Особености на двигателите VCDi
Двигателите имат 4 цилиндъра и 16 клапана. Двигателният блок е направен от чугун,а цилиндровата глава от алуминий. В газоразпределителния механизъм се използва ремък или верига. Всички версии са оборудвани с турбокомпресор с променлива геометрия, който повишава производителността.
Технически спецификации на двигателите VCDi
Код на двигателя | Капацитет, Л. | Макс. мощност, кс | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели оборудвани с този вид двигател |
Z20S (Z20DMH, LLW) | 2.0 | 150 | 320 | 2006 | Captiva C100; Cruze J300; Epica V250. |
Z20S1 (Z20DM, LMN) | 2.0 | 121‒127 | 280‒300 | 2006 | Captiva C100; Lacetti J200. |
Z20D1 (LNP) | 2.0 | 163 | 350–360 | 2010 | Cruze J300; Orlando J309; Malibu. |
Z22D1 (LNQ) | 2.2 | 163–184 | 350–400 | 2010 | Captiva C140. |
Чести неизправности на двигателите VCDi
Неизправности | Двигатели |
Елементите на горивната система са силно чувствителни към качеството на горивото. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20D1 (LNP); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Ангренажният ремък има кратък период на експлоатация. | Z20S (Z20DMH, LLW); Z20S1 (Z20DM, LMN). |
Ангренажната верига бързо се разтяга. | Z22D1 (LNQ); Z20D1 (LNP). |
Турбокомпресорът често се поврежда. | Z20D1 (LNP). |
Дизеловият филтър за твърди частици бързо се задръства. | Z20D1 (LNP). |
Коментирай