RSC: дефиниция, функция, работен принцип и причини за неизправност

RSC: дефиниция, функция, работен принцип и причини за неизправност

RSC (roll stability control) е система за защита от преобръщане, с която се оборудват автомобили на Ford, Land Rover, Lincoln и Volvo, предимно джипове и кросоувъри. Тя се е появила за първи път през 2002г. Тази система е главна част от активните системи за безопасност и работи в тясно сътрудничество със системата за контрол на стабилността. Тя помага да се предотвратят пътни инциденти чрез стабилизиране на автомобила по време на динамично шофиране.

Как работи RSC

RSC следи ъгъла и скоростта на наклон на каросерията чрез жироскопични сензори. Ако ъгълът бъде сметнат за опасен, системата за контрол на стабилността се активира. С помощта на ABS механизмите, тя забавя съответно колело. В допълнение към това, въртящият момент на двигателя се ограничава. Това помага да се понижи центробежната сила действаща върху автомобила, за да може да запази положението си на пътя. Тази система повишава безопасността при заобикаляне на препятствия и извършване на резки завои.

Популярни автомобили оборудвани с RSC

  • Lincoln Aviator UN152, Navigator U326;
  • Ford Explorer III, Escape I, II, Edge Mk2, Kuga Mk2;
  • Volvo XC90 I, V90 II, XC60 I;
  • Land Rover Discovery 4, Freelander 2;
  • Mazda CX-9 TB.

Чести причини за неизправности 

  • Неправилни показания от сензора за положение на каросерията, за странично ускорение и ABS сензорите. 
  • Неизправност на соленоидите на хидравличното устройство на ABS-a поради повреда на намотката на бобината.