TDCi: Дизелови двигатели Ford с Комън рейл система за директен инжекцион

TDCi: Дизелови двигатели Ford с Комън рейл система за директен инжекцион

TDCi са дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл инжекционна горивна система, с които се оборудват автомобили Ford. Те са представени през 2000г. Някои от тези двигатели са произвеждани в собствените заводи на Ford Motor Company, докато други се произвеждат от Groupe PSA (сега Stellantis).

Особености на двигателите TDCi 

Всички двигатели TDCi имат 4 цилиндъра и 8 или 16 клапана. В зависимост от версията, двигателният блок се прави от алуминий или чугун. Цилиндровата глава също може да е алуминиева или чугунена. Двигателят е оборудван с турбокомпресор, често с променлива геометрия. Обикновено в газоразпределителния механизъм се използва ремък, обаче, има версии с верига или комбинация от верига и ремък. 

Популярни двигатели TDCi 

Име на версиятаКодКапацитет, Л.Брой клапаниМакс. мощност, кс.Макс. въртящ момент, Н-мНачало на производствотоМодели Ford, които са оборудвани с този двигател
Duratorq DLD-414F6JA1.48681602002Fusion; Fiesta Mk5. 
Duratorq DLD-415UGJC1.58751852012B-Max; Fiesta Mk5.
DLD-416GPDA, GPDC1.616902152005Focus Mk1; C-Max. 
DLD-416G8DA; G8DB1.6161092402003Focus C-Max; Focus Mk2.
Duratorq DLD-418HCPA1.88902272002Focus C-Max; Transit Connect Mk1.
DLD-418FFDA1.881002402002Focus Mk1.
DLD-418KKDA; KKDB1.881152802004C-Max; Focus Mk1.
DLD-418QYWA1.881253202006Galaxy Mk2; S-MAX Mk1.
Duratorq DWQXWA2.0161403202006S-MAX Mk1; Galaxy Mk2.
Duratorq DWTXDA2.0161633402010Kuga Mk1.
Duratorq DWQ4BA2.2161754002008Mondeo Mk4.
Duratorq DWKNWA2.2162004202010Galaxy Mk2; C-Max.
TDCi DuratorqFMBA2.0161303302002Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqQJBB2.2161553602004Mondeo Mk3.
TDCi DuratorqJXFA2.4161153102006Transit Mk6.

Чести неизправности на двигателите TDCi 

НеизправностиДвигатели
Горивните инжектори се повреждат сравнително рано. F6JA; FFDA; JXFA; KKDA; KKDB; FMBA; TXDA; KNWA; Q4BA; QJBB; TXDA; HCPA.
Висок риск от термално повреждане на буталата на двигателя поради преливане на гориво от инжекторите. FFDA; KKDA; KKDB; HCPA.
Износване на цилиндро-буталния механизъм причинява повишена консумация на моторно масло. F6JA.
Турбокомпресорът се износва бързо. GPDA; GPDC; F6JA.
Предния тампон на двигателя има кратък период на експлоатация. F6JA.
По EGR клапана бързо натрупва нагар.TXDA; KNWA; Q4BA; UGJC.
Дизеловият филтър за твърди частици се задръства при сравнително нисък пробег.UGJC; Q4BA; KNWA; TXDA.
Елементите на горивната система се износват бързо. G8DA; UGJC; G8DB.
Разпределителните валове се износват преждевременно и ангренажната им верига се разтяга. GPDA; GPDC; G8DA; QXWA; G8DB. 
Шайбите под горивните инжектори изгарят редовно. GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Бързо се натрупва нагар по двигателя. GPDA; G8DA; G8DB; GPDC.
Хидравличните опори започват да текат след известно време. GPDA; GPDC; G8DB; G8DA.
Демпфера на ролката на коляновия вал и датчика за положение на коляновия вал се повреждат преждевременно. HCPA; KKDA; QYWA; FFDA.
Елементите на горивната система са склонни към образуване на въздушни балони. QYWA.
Може рано да се появи неизправност в хидравличните повдигачи, която води до тропане. QXWA; TXDA.
Вибрации причиняват повреждане на електрическите кабели и неизправности на електронния блок за управление, QXWA; TXDA.
Замърсявания в горивото причиняват повреждане на вала на горивната помпа.JXFA; FMBA.
Малките краища на мотовилките се разрушават. FMBA; JXFA; QJBB.