
TFSI (Turbo fuel stratified injection) е запазена марка, която принадлежи на Volkswagen Group. Тя се използва за обозначаване на двигателите с турбокомпресор с директна горивна инжекционна система, с които се оборудват автомобилите Audi от 2004. Това име се използва също за някои версии на 2-литрови двигатели използвани в автомобили SEAT, Škoda и Volkswagen.
Особености на двигателите TFSI
Повечето двигатели TFSI са 4-цилиндрови с 8 или 16 клапана. Версиите с 6 цилиндъра и 24 клапана са много по-редки. Двигателният блок обикновено е направен от алуминий, обаче, може също да бъде направен от чугун. Двигателите са оборудвани с турбокомпресор, често с променлива геометрия. Версиите с двойно турбо също са популярни. Газоразпределителната система обикновено е с ангренажна верига или ангренажен ремък, обаче, има също и комбинирани версии на газоразпределителния механизъм, в които се използва верига и ремък едновременно.
Популярни двигатели TFSI
Серия | Капацитет | Код на версията | Брой и разположение на цилиндрите | Брой клапани | Макс. мощност, кс | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели автомобили оборудвани с този вид двигател |
EA113 | 2.0 | AXX | редови-четири | 16 | 200 | 280 | 2004 | Audi A3 8P; Volkswagen Golf 5; Volkswagen Passat B6 |
EA111 | 1.2 | CBZB | редови-четири | 8 | 105 | 175 | 2009 | Audi A3 8P |
1.4 | CAXA | редови-четири | 16 | 122 | 200 | 2006 | Audi A1 8X | |
EA211 | 1.2 | CJZA | редови-четири | 16 | 105 | 175 | 2012 | Audi A3 8V |
1.4 | CXSA | редови-четири | 16 | 122 | 200 | 2013 | Audi A3 8V | |
1.4 | CZEA | редови-четири | 16 | 150 | 250 | 2014 | Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi A1 8X; Audi Q3 8U | |
1.5 | DADA | редови-четири | 16 | 150 | 250 | 2017 | Audi A1 GB; Audi Q2 GA; Audi A3 8V; Audi Q3 F3 | |
EA839 | 3.0 | CWGD | V6 | 24 | 354 | 500 | 2016 | Audi S4 B9; Audi S5 F5; Audi SQ5 FY |
3.0 | CZSE | V6 | 24 | 340 | 500 | 2017 | Audi A8 D5; Audi Q8 F1 | |
EA888 | 1.8 | CABA | редови-четири | 16 | 120 | 230 | 2008 | Audi A4 B8 |
CCTA | inline-four | 16 | 200 | 280 | 2008 | Audi A3 8P; Audi TT 8J; Audi Q3 8U | ||
CDAA | редови-четири | 16 | 160 | 250 | 2008 | Audi A3 8P; Audi A TT 8J | ||
CDNB | редови-четири | 16 | 180 | 320 | 2008 | Audi A4 B8; Audi A6 C7; Audi A5 8T; Audi Q5 8R | ||
2.0 | CYRB | редови-четири | 16 | 250 | 370 | 2015 | Audi A5 F5; Audi A4 B9; Audi Q7 4M; Audi A4 allroad B9 |
Чести неизправности на двигателите TFSI
Неизправности | Двигатели |
Всмукателните клапани и перките на турбината бързо натрупват нагар. | AXX; CAXA; CJZA; CDAA; CCTA; CDNB; CABA |
Запалителните бобини имат кратък период на експлоатация. | AXX; CDNB; CDAA; CABA |
Фазорегулаторът се поврежда сравнително рано. | AXX |
Ангренажният ремък или верига се износва сравнително бързо. | AXX; CBZB; CAXA; CYRB; CCTA; CDAA; CDNB; CABA |
Двигателят вибрира прекомерно на празен ход. | CBZB |
Електрическият задвижващ механизъм отговорен за промяната на ъгъла на перките на турбината се поврежда често. | CAXA; CJZA; CXSA; CZEA; CBZB |
Буталата могат да се напукат поради употребата на нискокачествено гориво. | CAXA |
Консумацията на масло се повишава значително поради залепване на буталните пръстени или задръстване на вентилационната система на картера. | CXSA; CZEA; CDAA; CDNB; CYRB; CCTA |
Разпределителните валове се износват неравномерно. | CZEA |
Горивната помпа за високо налягане често започва да тече. | CDAA |
Коментирай