S-matic: особености, предимства и недостатъци

S-matic: особености, предимства и недостатъци

S-matic е функция за ръчна смяна на предавки за автоматичните трансмисии, с която се оборудват автомобилите. Тя е дебютирала през 1999, когато е излязло второто поколение на Honda Odyssey.  S-Matic позволява на шофьора управлява трансмисията ръчно, ако е нужно, което може да подобри динамиката и управляемостта на автомобила, и помага за по-надеждно тръгване на хлъзгави повърхности. 

Работен принцип на S-matic

Трансмисията S-matic е разработена от Honda Motor Co., Ltd group. Вместо планетни предавки, които са типични за повечето хидравлични автоматични трансмисии, тази скоростна кутия притежава два вала с предавки; всеки от които се задейства от собствен хидравличен блок съединители. За задействане на ръчния режим на управление, шофьорът премества скоростния лост в съответното положение и след това го придвижва към обозначението  “+” или “-” за превключване на по-висока или по-ниска предавка. 

Техническа информация за S-matic 

Код на трансмисиятаКодове на версииБрой предавкиМодели,  в които се  използва
H5BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA5Honda Avancier; Honda Odyssey

Чести неизправности на трансмисиите S-matic 

  • Външният навиващ се филтър за фино пречистване се задръства преждевременно. 
  • Еднопосочният съединител се счупва, ако трансмисията работи под силно натоварване. 
  • Задният барабан на пакета съединители се разрушава. 
  • Задните лагери често се повреждат. 
  • Повреден корпус на клапана за регулиране на налягането причинява спадане на налягането в системата, което води до неизправности на трансмисията. 
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.