
S-matic е функция за ръчна смяна на предавки за автоматичните трансмисии, с която се оборудват автомобилите. Тя е дебютирала през 1999, когато е излязло второто поколение на Honda Odyssey. S-Matic позволява на шофьора управлява трансмисията ръчно, ако е нужно, което може да подобри динамиката и управляемостта на автомобила, и помага за по-надеждно тръгване на хлъзгави повърхности.
Работен принцип на S-matic
Трансмисията S-matic е разработена от Honda Motor Co., Ltd group. Вместо планетни предавки, които са типични за повечето хидравлични автоматични трансмисии, тази скоростна кутия притежава два вала с предавки; всеки от които се задейства от собствен хидравличен блок съединители. За задействане на ръчния режим на управление, шофьорът премества скоростния лост в съответното положение и след това го придвижва към обозначението “+” или “-” за превключване на по-висока или по-ниска предавка.
Техническа информация за S-matic
Код на трансмисията | Кодове на версии | Брой предавки | Модели, в които се използва |
H5 | BYBA; MRMA; BWEA; B7WA; BAYA; BCLA; BGHA; M7WA; BGFA; MAYA | 5 | Honda Avancier; Honda Odyssey |
Чести неизправности на трансмисиите S-matic
- Външният навиващ се филтър за фино пречистване се задръства преждевременно.
- Еднопосочният съединител се счупва, ако трансмисията работи под силно натоварване.
- Задният барабан на пакета съединители се разрушава.
- Задните лагери често се повреждат.
- Повреден корпус на клапана за регулиране на налягането причинява спадане на налягането в системата, което води до неизправности на трансмисията.
Коментирай