
iTEQ (DDi iTEQ) е серия от дизелови двигатели, произвеждани от Isuzu Motors. Първият двигател от тази серия е бил представен през 2004г. С тях са оборудвани пикапите D-Max, както и джиповете с “каросерия на рамка” MU-7 и MU-X. Автомобилите са били оборудвани с комън рейл инжекционна горивна система.
Особености на двигателите iTEQ
Двигателите iTEQ са четицилиндрови редови двигатели с 16 клапана. Всичките са с един турбокомпресор или двойно турбо с интеркулер. Някои версии са оборудвани с турбокомпресор с променлива геометрия. Двигателният блок се произвежда от чугун, а цилиндровата глава от специална алуминиева сплав, която е патентована от Isuzu Motors. В газоразпределителния механизъм обикновено се използва стоманена верига. Плунжерните двойки на горивните инжектори са покрити с ебонит, който гарантира по-дългия период на експлоатация на устройството дори и ако се използва нискокачествено гориво и това е особеност марковите горивни инжектори на Isuzu.
Популярни двигатели iTEQ
Серия | Капацитет, л. | Код на версията | Макс. мощност, кс. | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производство | Модели, оборудвани с този вид двигател |
4JJ1 | 3.0 | TC | 177 | 430 | 2004 | Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado |
3.0 | TCX | 163 177 |
360 380 |
2006 2011 |
Isuzu D-Max, MU-X | |
4JK1 | 2.5 | TC | 116 | 280 | 2005 | Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado |
2.5 | TCX | 136 | 325 | 2005 | Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado | |
2.5 | 1E5-TC | 160 | 400 | 2012 | Isuzu D-Max (for Europe only) |
Чести неизправности на двигателите iTEQ
Неизправности | Двигатели |
Натрупва се нагар по EGR клапан, причинявайки блокирането му. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Луфтовете на клапаните се променят с времето. Нужна е ръчна регулация поради липсата на хидравлична саморегулация. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX |
Дизеловият филтър за твърди частици се задръства при сравнително нисък пробег. | 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX |
Коментирай