iTEQ (DDi iTEQ) двигатели: работни характеристики

iTEQ (DDi iTEQ) двигатели: работни характеристики

iTEQ (DDi iTEQ) е серия от дизелови двигатели, произвеждани от Isuzu Motors. Първият двигател от тази серия е бил представен през 2004г. С тях са оборудвани пикапите D-Max, както и джиповете с “каросерия на рамка” MU-7 и MU-X. Автомобилите са били оборудвани с комън рейл инжекционна горивна система. 

Особености на двигателите iTEQ

Двигателите iTEQ са четицилиндрови редови двигатели с 16 клапана. Всичките са с един турбокомпресор или двойно турбо с интеркулер. Някои версии са оборудвани с турбокомпресор с променлива геометрия. Двигателният блок се произвежда от чугун, а цилиндровата глава от специална алуминиева сплав, която е патентована от Isuzu Motors. В газоразпределителния механизъм обикновено се използва стоманена верига. Плунжерните двойки на горивните инжектори са покрити с ебонит, който гарантира по-дългия период на експлоатация на устройството дори и ако се използва нискокачествено гориво и това е особеност марковите горивни инжектори на Isuzu. 

Популярни двигатели iTEQ

Серия Капацитет, л. Код на версията Макс. мощност, кс. Макс. въртящ момент, Н-м Начало на производство Модели, оборудвани с този вид двигател
4JJ1 3.0 TC 177 430 2004 Isuzu D-Max, MU-7; Holden Rodeo, Colorado
3.0 TCX 163
177
360
380
2006
2011
Isuzu D-Max, MU-X
4JK1 2.5 TC 116 280 2005 Isuzu D-Max; Chevrolet Colorado
2.5 TCX 136 325 2005 Isuzu D-Max, MU-X; Holden Rodeo; Chevrolet Colorado
2.5 1E5-TC 160 400 2012 Isuzu D-Max (for Europe only)

Чести неизправности на двигателите iTEQ

НеизправностиДвигатели
Натрупва се нагар по EGR клапан, причинявайки блокирането му. 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Луфтовете на клапаните се променят с времето. Нужна е ръчна регулация поради липсата на хидравлична саморегулация. 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX
Дизеловият филтър за твърди частици се задръства при сравнително нисък пробег. 4JJ1-TC; 4JJ1-TCX; 4JK1-TC; 4JK1-TCX