DI-D двигатели: работни характеристики

DI-D двигатели: работни характеристики

Двигателите DI-D engines са дизелови двигатели с турбокомпресор, които са оборудвани с директна инжекционна горивна система. С тях се оборудват автомобили Mitsubishi. За първи път са използвани в третото поколение на джиповете Mitsubishi Pajero през 1999. В днешни дни тези двигатели са широко използвани.

Особености на двигателите DI-D

Двигателите DI-D четири редово-разположени цилиндъра. Те притежават чугунен или алуминиев цилиндров блок. Цилиндровата глава винаги се произвежда от алуминий. В зависимост от версията, в газоразпределителния механизъм може да се използва верига или ремък. Помпа от дистрибуторен тип се използва за горивната инжекция в двигателите произвеждани в началото на 2000-те години. По-късно е сменена с по-ефикасната и икономична комън рейл система.

Популярни двигатели DI-D

Код на двигателя Капацитет на двигателя, л. Брой клапани Макс. мощност, кс Макс. въртящ момент, Н-м Начало на производството Модели Mitsubishi, които са оборудвани с този вид двигател
4D56 2.5 8 114 247 2004 L200 IV; Pajero Sport II
16 136 320
16 178 350–400
4М41 3.2 16 165 351 1999 Pajero II, III, IV; L200 IV
16 175–200 382–441
4N13 1.8 16 150 300 2010 Lancer VIII; ASX
4N14 2.2 16 150–177 360–380 2010 ASX; Outlander II and III; Delica D5
4N15 2.4 16 154–181 380–430 2015 Pajero Sport II; L200 V
F9Q 1.9 8 80–120 180–270 2000 Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A
8 110–130 260–300 2005
8 130 300 2008

Чести неизправности на двигателите DI-D 

НеизправностиДвигатели
Уплътненията и гарнитурите на двигателя често губят херметичността си. 4D56.
Горивните инжектори се повреждат бързо, особено ако се използва нискокачествено гориво.4D56; 4N15; 4N14.
Ролката на коляновия вал има кратък период на експлоатация. 4D56.
Ремъкът на балансиращият вал се поврежда рано. 4D56.
Цилиндровата глава често се напуква при нисък пробег.  4D56.
Буталата се повреждат поради прекомерно висока температура. 4М41.
Горивната помпа за високо налягане има кратък период на експлоатация. 4М41.
Ролката на коляновия вал е предразположена към преждевременно износване. 4М41.
По EGR клапана бързо се натрупва нагар. 4М41; 4N15; 4N14.
Клапите на всмукателния колектор блокират поради образуването на нагар. 4N14; 4N15.
Лагерите на коляновия вал могат да започнат да се въртят при сравнително нисък пробег поради износване на маслената помпа и понижаване на налягането в смазващата система. F9Q. 
Горивната помпа за ниско налягане се поврежда доста често. F9Q. 
Задръстване на клапана за регулиране налягането на горивото води до неизправности на двигателя. F9Q.
    club
    Твоят профил е твой личен асистент.

    Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.