Двигателите DI-D engines са дизелови двигатели с турбокомпресор, които са оборудвани с директна инжекционна горивна система. С тях се оборудват автомобили Mitsubishi. За първи път са използвани в третото поколение на джиповете Mitsubishi Pajero през 1999. В днешни дни тези двигатели са широко използвани.
Особености на двигателите DI-D
Двигателите DI-D четири редово-разположени цилиндъра. Те притежават чугунен или алуминиев цилиндров блок. Цилиндровата глава винаги се произвежда от алуминий. В зависимост от версията, в газоразпределителния механизъм може да се използва верига или ремък. Помпа от дистрибуторен тип се използва за горивната инжекция в двигателите произвеждани в началото на 2000-те години. По-късно е сменена с по-ефикасната и икономична комън рейл система.
Популярни двигатели DI-D
Код на двигателя | Капацитет на двигателя, л. | Брой клапани | Макс. мощност, кс | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели Mitsubishi, които са оборудвани с този вид двигател |
4D56 | 2.5 | 8 | 114 | 247 | 2004 | L200 IV; Pajero Sport II |
16 | 136 | 320 | ||||
16 | 178 | 350–400 | ||||
4М41 | 3.2 | 16 | 165 | 351 | 1999 | Pajero II, III, IV; L200 IV |
16 | 175–200 | 382–441 | ||||
4N13 | 1.8 | 16 | 150 | 300 | 2010 | Lancer VIII; ASX |
4N14 | 2.2 | 16 | 150–177 | 360–380 | 2010 | ASX; Outlander II and III; Delica D5 |
4N15 | 2.4 | 16 | 154–181 | 380–430 | 2015 | Pajero Sport II; L200 V |
F9Q | 1.9 | 8 | 80–120 | 180–270 | 2000 | Carisma DA2A, DAO; Space Star DG_A |
8 | 110–130 | 260–300 | 2005 | |||
8 | 130 | 300 | 2008 |
Чести неизправности на двигателите DI-D
Неизправности | Двигатели |
Уплътненията и гарнитурите на двигателя често губят херметичността си. | 4D56. |
Горивните инжектори се повреждат бързо, особено ако се използва нискокачествено гориво. | 4D56; 4N15; 4N14. |
Ролката на коляновия вал има кратък период на експлоатация. | 4D56. |
Ремъкът на балансиращият вал се поврежда рано. | 4D56. |
Цилиндровата глава често се напуква при нисък пробег. | 4D56. |
Буталата се повреждат поради прекомерно висока температура. | 4М41. |
Горивната помпа за високо налягане има кратък период на експлоатация. | 4М41. |
Ролката на коляновия вал е предразположена към преждевременно износване. | 4М41. |
По EGR клапана бързо се натрупва нагар. | 4М41; 4N15; 4N14. |
Клапите на всмукателния колектор блокират поради образуването на нагар. | 4N14; 4N15. |
Лагерите на коляновия вал могат да започнат да се въртят при сравнително нисък пробег поради износване на маслената помпа и понижаване на налягането в смазващата система. | F9Q. |
Горивната помпа за ниско налягане се поврежда доста често. | F9Q. |
Задръстване на клапана за регулиране налягането на горивото води до неизправности на двигателя. | F9Q. |
Коментирай