i-CTDi и i-DTEC: Дизелови двигатели Honda с Комън рейл система за директен инжекцион

i-CTDi и i-DTEC: Дизелови двигатели Honda с Комън рейл система за директен инжекцион

i-CTDi и i-DTEC са имената на дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна горивна система. Те се използват в автомобили Honda от 2002 г. Тези двигатели са частна разработка на Honda Motor Company. Те са известни със своята надеждност и обслужваемост и също така помагат да се понижи разхода на гориво. 

Особености на двигателите i-CTDi, i-DTEC 

Двигателите i-CTDi и i-DTEC имат 4 цилиндъра и 16 клапана. Двигателният блок е направен от алуминий, а гилзите на цилиндрите му са от чугун. Това понижава теглото на двигателя и позволява да загрява по-бързо. Цилиндровата глава е алуминиева. В газоразпределителния механизъм се използва верига. Всичките версии са оборудвани с турбокомпоресор с променлива геометрия. 

Популярни двигатели i-CTDi, i-DTEC 

Име на версията Код Капацитет, Л. Макс. мощност, кс. Макс. въртящ момент, Н-м Начало на производството Модели Honda оборудвани с този вид двигател
i-CTDi N22A 2.2 140 340 2002 Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV
i-DTEC N22B 2.2 150−180 350−380 2008 Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III
N16A 1.6 120−160 300−350 2013 Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II

Чести неизправности на двигателите i-CTDi, i-DTEC 

НеизправностиДвигатели
Трудно палене на двигателя в студено време. N22A; N22B
Ангренажната верига е предразположена към разтягане дори при нисък пробег.  N22A
Турбокомпресорът често се поврежда.   N22A
Изпускателния колектор често се напуква. N22A
EGR клапанът се задръства бързо и всмукателната му тръба се напуква. N22A; N22B
Демпферната ролка на коляновия вал може да се повреди преждевременно. N22A
Пиезоелектрическите инжектори се повреждат често. N22B; N16A
Горивната помпа за ниско налягане се чупи, ако горивния филтър не се смени. N22B
Дизеловия филтър за твърди частици се задръства преждевременно. N16A