
i-CTDi и i-DTEC са имената на дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна горивна система. Те се използват в автомобили Honda от 2002 г. Тези двигатели са частна разработка на Honda Motor Company. Те са известни със своята надеждност и обслужваемост и също така помагат да се понижи разхода на гориво.
Особености на двигателите i-CTDi, i-DTEC
Двигателите i-CTDi и i-DTEC имат 4 цилиндъра и 16 клапана. Двигателният блок е направен от алуминий, а гилзите на цилиндрите му са от чугун. Това понижава теглото на двигателя и позволява да загрява по-бързо. Цилиндровата глава е алуминиева. В газоразпределителния механизъм се използва верига. Всичките версии са оборудвани с турбокомпоресор с променлива геометрия.
Популярни двигатели i-CTDi, i-DTEC
| Име на версията | Код | Капацитет, Л. | Макс. мощност, кс. | Макс. въртящ момент, Н-м | Начало на производството | Модели Honda оборудвани с този вид двигател |
| i-CTDi | N22A | 2.2 | 140 | 340 | 2002 | Accord VII; CR-V III; Civic VIII; CR-V II; FR-V IV |
| i-DTEC | N22B | 2.2 | 150−180 | 350−380 | 2008 | Accord VIII; Civic IX; CR-V VI; CR-V III |
| N16A | 1.6 | 120−160 | 300−350 | 2013 | Civic IX; CR-V IV; Civic X; HR-V II |
Чести неизправности на двигателите i-CTDi, i-DTEC
| Неизправности | Двигатели |
| Трудно палене на двигателя в студено време. | N22A; N22B |
| Ангренажната верига е предразположена към разтягане дори при нисък пробег. | N22A |
| Турбокомпресорът често се поврежда. | N22A |
| Изпускателния колектор често се напуква. | N22A |
| EGR клапанът се задръства бързо и всмукателната му тръба се напуква. | N22A; N22B |
| Демпферната ролка на коляновия вал може да се повреди преждевременно. | N22A |
| Пиезоелектрическите инжектори се повреждат често. | N22B; N16A |
| Горивната помпа за ниско налягане се чупи, ако горивния филтър не се смени. | N22B |
| Дизеловия филтър за твърди частици се задръства преждевременно. | N16A |







Коментирай