Как да проверите вентилатора за охлаждане на двигателя

Как да проверите вентилатора за охлаждане на двигателя

 Как да проверите механичен вентилатор за охлаждане 

  1. Прегледайте задвижващия ремък на вентилатора.
    Сменете ремъка, ако забележите следи от грес по повърхността му.
    Ако забележите признаци на нацепване или износване по задвижващия ремък, сменете го.
  2. Проверете обтягането на задвижващия ремък на вентилатора и състоянието на обтягащата ролка.
  3. Проверете лагера на охлаждащия вентилатор
    Изключете двигателя и завъртете вентилатора с ръката си. Той трябва да се движи равномерно.
    Сменете лагера, ако вентилаторът не се върти лесно или ако забележите отклонения. Някои лагери трябва да се сменят като комплект.
    Затегнете ремъка, ако има луфт.
    Сменете обтягащата ролка, ако е неизправна.
  4. Проверете виско муфата на вентилатора.
    Завъртете перките на вентилатора при изключен двигател и проверете за аксиален луфт. Не трябва да има никакво съпротивление, инерция или луфт.
    Ако забележите тези признаци за неизправност на виско муфата на вентилатора, премахнете частта. Нагрейте муфата чрез поставяне във вряща вода за поне 10 минути. Внимателно извадете нагрятата част и се опитайте да направите няколко завъртания.
    Ако няма повишено съпротивление при въртене, добавете силиконово масло към виско муфата. Ако виско муфата е без обслужване (т.е. не може да се допълва силиконово масло в нея), сменете я.

 Как да проверите електрически вентилатор за охлаждане 

Внимание! Винаги откачайте отрицателния извод на акумулатора, преди да започнете диагностика на електрическия вентилатор.
  1. Проверете дали бушона на вентилатора не е изгорял. Ако е, сменете го.
  2. Прегледайте релето.
    Сменете го, ако забележите сажди или окисление по него.
  3. Проверете дали релето работи правилно.
    Проверете диаграмата на релетата и бушоните. Намерете релето на вентилатора за охлаждане и номиналната стойност на съпротивлението му.
    Свържете мултиметър към релето на вентилатора за охлаждане и проверете реалните стойности на съпротивление.
    Ако реалните стойности на съпротивление не съответстват на номиналната стойност, сменете релето.
  4. Проверете кабелите на вентилатора за охлаждане.
    Сменете кабелите, ако са повредени.
  5. Проверете датчика за температура на охладителната течност.
    За да направите това, запалете двигателя, оставете охладителната течност да се загрее до 80-95°C и проверете дали вентилаторът се е включил.
    Ако вентилаторът не се включи, сменете датчика за температура на охладителната течност.
  6. Проверете конекторите.
    Ако конекторите са окислени, обработете ги със специален спрей за електрически контакти
  7. Включете вентилатора, за да проверите работата на електрическия задвижващ механизъм.
    Откачете изводите на температурния датчик и запалете двигателя – вентилаторът трябва да се включи.
club
Твоят профил е твой личен асистент.

Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.