- Слушайте двигателя, докато е студен
Ако чуете бучене от турбината докато работи, лагерите най-вероятно са износени. Метално скърцане, причинено от витлата, правещи контакт с корпуса на турбината, е признак за същата неизправност.
- Проверете за отлагания на масло по корпуса на турбокомпресора.
Ако ги откриете в близост до колелото на турбината, най-вероятно турбокомпресора най-вероятно зилиза от строя. Обаче, ако има маслени петна по връзката с изпускателния колектор или тръбата за въздух – нещо може да не е наред с двигателя или вентилационната система на картера.
- Проверете цвета на изгорелите газове.
Ако турбото е износено, масло попада във всмукателния колектор заедно с подавания въздух и изгаря в горивните камери на двигателя. Поради това, изгорелите газове стават черни.
- Сканирайте системата със специално устройство.
За да извършите диагностиката ще ви е нужен адаптер, съответен софтуер и лаптоп или смартфон. Всички измервания се вземат докато двигателят работи на празен ход. Ще намерите по-детайлна информация за този метод на диагностика в наръчника към вашия адаптер за диагностика.
- Премахнете турбото от автомобила си и проверете дали има луфт на вала.
Хванете края на вала и се опитайте да го разклатите отстрана до страна. Луфтът в компонента не трябва да надвишава 1 мм. Валът не трябва да се движи по дължината на корпуса.
- Прегледайте витлата и стените на турбокомпресора.
Витлата трябва да имат остри и гладки ръбове, без грапавини, ожулвания и прорези. Стените на турбокомпресора не трябва да имат никакви признаци на контакт с витлата.
- Уверете се, че актуаторът и датчиците работят правилно.
Не трябва да има вдлъбнатини по корпуса на актуатора и петна от корозия по върха на пръта. Проверете дали диафрагмата е цяла. Вдигнете пръта до крайното му горно положение, закрийте технологичното отверстие с пръст и го освободете. Прътът не трябва да се движи, когато отверстието е затворено. Веднага щом го освободите, прътът трябва да се върне в първоначалното си положение. Проверете електрическата част на актуатора с мултиметър.
- Ако имате турбокомпресор с променлива геометрия, проверете дали не е блокирал пръстена с витлата.
Витлата трябва да се движат свободно. Извършете диагностика на устройството с въздушен компресор и манометър. Ако пръстена с витлата е здрав, актуаторът ще се движи свободно при налягане отоколо 0.6 – 0.7 бара.
Как да прегледате турбокомпресор
Проверка на Турбото: 8 лесни стъпки
Твоят профил е твой личен асистент.
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Коментирай