EBA, BA и BAS: дефиниция, особености и работен принцип

EBA, BA и BAS: дефиниция, особености и работен принцип

EBA, BA и BAS са варианти на системи за подпомагане на спирачното усилие, които се използват в автомобили на Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Toyota и някои други марки. Тези системи допринасят за съкращаването на спирачния път и могат да помогнат за предотвратяването на инциденти. Те компенсират за бавни реакции на шофьорите или когато недостатъчна силно се натисне педала на спирачките при аварийно спиране. Всички нови автомобили в ЕС трябва да бъдат оборудвани по стандарт със система за подпомагане на спирачното усилие.

Как работят EBA, BA и BAS 

Един от ключовите елементи на системата е сензор, който измерва скоростта, с която се движи тласкащия прът на вакуумния усилвател на спирачките. Ако педалът на спирачките се натисне рязко, блока за управление активира соленоидния клапан на вакуумния усилвател. Това повишава приложената от шофьора сила върху педала на спирачките. В резултат, налягането в спирачната система се повишава и кара спирачните механизми на колелата да се активират по-бързо.

Популярни автомобили оборудвани с  EBA, BA или BAS

  • Volvo S60 I, XC60 I;
  • Mazda CX-9 (TB);
  • Mercedes-Benz C-Class W203, S-Class W221, S-Class W140, M-Class W163;
  • Peugeot 508 I;
  • Citroën DS3;
  • Toyota Corolla XI.

Причини за неизправности на EBA, BA и BAS

  • Повреда на сензора за движение на тласкащия прът на вакуумния усилвател 
  • Окисление на контактите на блока за управление.
  • Прекъснати кабели.