Как се сменя преден макферсон на BMW E39 – Ръководство за смяна
сваляния:
0
Прегледи:
3
0
Гласували: 0
Важно!
Тази процедура на смяна може да се използва за:
BMW 5 (E39) 525 tds,
BMW 5 (E39) 523 i,
BMW 5 (E39) 528 i,
BMW 5 (E39) 525 td,
BMW 5 (E39) 530 d,
BMW 5 (E39) 520 i,
BMW 5 (E39) 520 d,
BMW 5 (E39) 525 d,
BMW 5 (E39) 520 i,
BMW 5 (E39) 530 d,
BMW 5 (E39) 525 i,
BMW 5 (E39) 530 i,
BMW 5 (E39) 520 i
…
Виж още
Стъпките може малко да се различават в зависимост от конструкцията на автомобила.
Как да сменим преден макферсон на BMW 520i (E39) [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Всичките части, които трябва да смениш – Амортисьор за 5 (E39) и други модели BMW
Смяна на: амортисьор – BMW E39. Съвет от експертите на AUTODOC:
Двата амортисьора на предното окачване трябва да бъдат сменени едновременно.
Процедурата по смяна е идентична за левия и десния макферсон на предното окачване.
Всичката работа трябва да се извършва при спрян двигател.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. Предприемете следните стъпки:
Стъпкa 1
Отворете капака на двигателя.
Стъпкa 2
Използвайте защитно покривало за калници, за да предотвратите повреждане на боята и пластмасовите части на колата.
Стъпкa 3
Почистете крепежните елементи на горния тампон на макферсона. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 4
Премахнете тапата на тампона на макферсона. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 5
Разхлабете горния крепежен елемент на опората на маферсона. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 13.
Стъпкa 6
Застопорете колелата с клинове.
Стъпкa 7
Разхлабете болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 8
Повдигнете предната част на автомобила и го подпрете.
Стъпкa 9
Развийте болтовете на колелото.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. Съвет:
За да избегнете нараняване, задръжте колелото, когато развивате болтовете.
Стъпкa 10
Отстранете колелото.
Стъпкa 11
Почистете крепежните елементи на биалетката. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 12
Почистете болтовете на скобата на спирачния апарат. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 13
Разделете спирачните накладки. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 14
Развийте крепежните елементи на планката на спирачния апарат. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте върток.
Стъпкa 15
Премахнете спирачният апарат заедно със скобата му. Използвайте лост тип кози крак.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. AUTODOC препоръчва:
Закрепете демонтирания спирачен апарат с тел към окачването или купето, с цел избягване на разхерметизиране на спирачната система.Не допускайте спирачния апарат да виси на спирачния маркуч.Не натискайте педала на спирачките след демонтажа на спирачния апарат. Това би довело до изпадане на буталото от спирачния цилиндър, теч на спирачна течност и разхерметизация на системата.
Стъпкa 16
Развийте крепежния елемент, който свързва стабилизатора с макферсона. Използвайте тръбен ключ №16. Изполвайте тресчотен ключ.
Почистете крепежните елементи, които свързват макферсона с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 35
Освободете долния крепежен елемент, свързващ макферсона с шенкела. Използвайте специална вложка, за демонтиране на амортисьора.
Стъпкa 36
Премахнете опората под шенкела.
AUTODOC препоръчва:
BMW E39 – Не смъквайте хидравличния крик рязко, за да избегнете повреждане на устройствата и механизмите на колата.
Стъпкa 37
Отделете шенкела от амортисьора.
Стъпкa 38
Развийте крепежните елементи в горната част на опората на МакФерсона.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. Съвет от AUTODOC:
За да избегнете наранявания, дръжте опората на амортисьора, когато развивате крепежните болтове.
Стъпкa 39
Демонтирайте МакФерсона.
Стъпкa 40
Поставете МакФерсона в приспособлението за свиване на пружината.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. Съвет от експертите на AUTODOC:
Обърнете внимание, че при използване на приспособление за свиване на пружината, витките й трябва да са надеждно захванати, свивайки я от двете страни.Убедете се в правилното положение на пружината във фиксатора.Убедете се, че витките на пружината са влезли плътно в заключващите хватки.
Стъпкa 41
Свийте пружината.
Стъпкa 42
Развийте гайката на пръта на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №22. Използвайте HEX №H7. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 43
Демонтирайте горната опора на МакФерсона.
Стъпкa 44
Освободете спиралната пружина.
Стъпкa 45
Демонтирайте пружината.
Стъпкa 46
Демонтирайте маншона и буфера на амортисьора.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. Експертите на AUTODOC препоръчват:
Внимателно огледайте опората, маншона и буфера на амортисьора. При необходимост ги заменете.
Стъпкa 47
Премахнете стария амортисьор от хидравличната стойка за натягане на пружини.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. AUTODOC препоръчва:
Преди монтажа на амортисьора, непременно го раздвижете ръчно 3-5 пъти.
Стъпкa 48
Монтирайте новия амортисьор на хидравличната стойка за натягане на пружини.
Стъпкa 49
Монтирайте маншона и буфера на новия амортисьор.
Стъпкa 50
Поставете пружината на амортисьора.
Стъпкa 51
Свийте пружината.
Стъпкa 52
Монтирайте горния тампон на амортисьора и опорния лагер.
Стъпкa 53
Стегнете гайката на пръта на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №22. Използвайте HEX №H6. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 64 Nm.
AUTODOC препоръчва:
Уверете се, че пружината е правилно разположена. Не допускайте разместването ѝ.
Стъпкa 54
Отпуснете пружината.
Стъпкa 55
Премахнете сглобеният макферсон.
Стъпкa 56
Поставете амортисьора с пружината в нишата на колелото.
Стъпкa 57
Завийте крепежните елементи в горната част на опората на МакФерсона. Не го затягайте.
AUTODOC препоръчва:
BMW E39 – За да предотвратите нараняване, дръжте макферсона, докато завивате крепежните болтове.
Стъпкa 58
Обработете монтажното място на макферсона на шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Завийте закрепването в предната част на носача.
Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №18. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 77
Затегнете предният крепежен елемент свързващ носача с подрамката. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 110 Nm.
Стъпкa 78
Затегнете задната крепежна връзка на лоста към подрамката на каросерията. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 16. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 110 Nm.
Стъпкa 79
Затегнете долните крепежни елементи на макферсона за шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №16. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 81 Nm.
Стъпкa 80
Затегнете крепежния елемент, който свързва стабилизатора с макферсона. Използвайте тръбен ключ №16. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 65 Nm.
Стъпкa 81
Затегнете закрепващата гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 65 Nm.
Стъпкa 82
Махнете опората поставена под носача.
AUTODOC препоръчва:
BMW E39 – Не смъквайте хидравличния крик рязко, за да избегнете повреждане на устройствата и механизмите на колата.
Стъпкa 83
Съединете кабела на датичка на ABS.
Стъпкa 84
Почистете монтажните места на спирачният апарат и скобата му. Използвайте телена четка. Използвайте спрей за почистване на спирачни апарати.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: амортисьор – BMW E39. След като приложите спрея, изчакайте няколко минути.
Стъпкa 85
Монтирайте спирачният апарат заедно със скобата му.
Стъпкa 86
Стегнете болтовете на планката на спирачния апарат. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 110 Nm.
Стъпкa 87
Монтирайте предпазния панел на носача.
Стъпкa 88
Третирайте всичките съединения на лоста. Обработете крепежните елементи на макферсона. Използвайте медна грес.
Стъпкa 89
Обработете повърхността на мястото, където спирачния диск прави контакт с джантата. Използвайте медна грес.
Стъпкa 90
Почистете повърхността на спирачния диск. Използвайте спрей за почистване на спирачни апарати.
Смяна на: амортисьор – BMW E39. AUTODOC препоръчва:
След като приложите спрея, изчакайте няколко минути.
Стъпкa 91
Монтирайте колелото.
AUTODOC препоръчва:
Важно! Дръжте колелото, докато завивате крепежните болтове. BMW E39
Стъпкa 92
Завийте болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 93
Свалете автомобила на земята и стегнете на кръст болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 120 Nm.
Стъпкa 94
Премахнете криковете и клиновете.
Стъпкa 95
Стегнете закрепването в горната част на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №13. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 24 Nm.
Стъпкa 96
Обработете крепежните елементи на тампона на макферсона. Използвайте медна грес.
Стъпкa 97
Сложете тапата на тампона на макферсона.
Стъпкa 98
Премахнете покривалото на калника.
Стъпкa 99
Затворете капака на двигателя.
AUTODOC препоръчва:
BMW E39 – Без да палите двигателя, натиснете педала на спирачките няколко пъти, докато усетите, че става твърд.
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 0
Търсите нови гуми?
Разберете какъв размер гуми и джанти са съвместими с BMW 5 Седан (E39).
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за BMW 5 (E39)
Виж още
Какво да направите, ако лампата Check engine се включи | Съвети от AUTODOC
5 неща, които не трябва да правите с полуавтоматична скоростна кутия | AUTODOC
Сравнителен тест на антифриз | AUTODOC
Самостоятелна шумоизолация на колата | Съвети от AUTODOC