Разхлабете болтовете на колелата.Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 3
Повдигнете предната част на автомобила и го подпрете.
Стъпкa 4
Развийте болтовете на колелото.
Смяна на: кормилен накрайник – Mercedes ML W163. Експертите на AUTODOC препоръчват:
За да избегнете нараняване, задръжте колелото, когато развивате болтовете.
Стъпкa 5
Отстранете колелото.
Стъпкa 6
Почистете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Използвайте телена четка.Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 7
Измерете и запишете дължината на свободната резба на кормилната щанга или запомнете броя на пълните обороти при демонтажа на детайла, за да запазите ъгъла на сходимост на колелата при монтажа.Използвайте дебеломер.
Отделете кормилния накрайник от шенкела.Използвайте скоба за шарнири.
Стъпкa 10
Разхлабете контрагайката на накрайника към кормилната щанга.Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22.
Стъпкa 11
Развийте кормилния накрайник от щангата.
Стъпкa 12
Завийте новия кормилен накрайник на кормилната щанга.
Смяна на: кормилен накрайник – Mercedes ML W163. Съвет:
При монтажа на кормилния накрайник, запазете същата дължина на свободната резбова част или същия брой пълни обороти на детайла.
Стъпкa 13
Обработете резбованата част на кормилния накрайник. Използвайте медна грес.
Стъпкa 14
Съединете кормилния накрайник към шенкела.
Стъпкa 15
Затегнете закрепващата гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №22.Използвайте динамометричен ключ.Затегнете я с усилие от 75 Nm.
Стъпкa 16
Затегнете контрагайката на накрайника.Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22.Използвайте динамометричен ключ.Затегнете я с усилие от 60 Nm.
Стъпкa 17
Обработете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Използвайте медна грес.
Стъпкa 18
Обработете повърхността на мястото, където спирачния диск прави контакт с джантата. Използвайте медна грес.
Стъпкa 19
Почистете монтажното място на джантата. Използвайте спрей за почистване на спирачни апарати.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: кормилен накрайник – Mercedes ML W163. След като приложите спрея, изчакайте няколко минути.
Стъпкa 20
Монтирайте колелото.
Смяна на: кормилен накрайник – Mercedes ML W163. AUTODOC препоръчва:
За да избегнете нараняване, придържайте колелото при завиване на крепежните болтове.
Стъпкa 21
Завийте болтовете на колелата.Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 22
Свалете автомобила на земята и стегнете на кръст болтовете на колелата.Използвайте динамометричен ключ.Затегнете я с усилие от 120 Nm.
Смяна на: кормилен накрайник – Mercedes ML W163. Съвет от експертите на AUTODOC:
Проверете и при необходимост регулирайте монтажните ъгли на колелата.
Стъпкa 23
Премахнете криковете и клиновете.
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за MERCEDES-BENZ M-класа (W163)
Виж още
4 причини да свети лампата Check Engine | AUTODOC
ТОП 6 продукти, които подобряват автомобила ви | AUTODOC
Какво да направите, ако лампата Check engine се включи | Съвети от AUTODOC
5 грешки, които се правят при миене на двигателя | AUTODOC
Най-често сменяни авто части на MERCEDES-BENZ M-CLASS