Как се сменя преден лагер главина на Opel Meriva X03 – Ръководство за смяна
сваляния:
2
Прегледи:
44
0
Гласували: 0
Важно!
Тази процедура на смяна може да се използва за:
OPEL Meriva A (X03) 1.4 16V Twinport LPG (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.8 (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.7 DTI (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.6 (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.4 16V Twinport (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.6 (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.3 CDTI (E75),
OPEL Meriva A (X03) 1.3 CDTI (E75)
…
Виж още
Стъпките може малко да се различават в зависимост от конструкцията на автомобила.
Как да сменим предни лагер главина на OPEL MERIVA A [ИНСТРУКЦИЯ AUTODOC]
Всичките части, които трябва да смениш – Колесен лагер за Meriva A (X03) и други модели OPEL
Смяна на: лагер главина – Opel Meriva X03. AUTODOC препоръчва:
Не използвайте повторно лагерния възел на Вашия автомобил Opel Meriva X03.
Процедурата по смяна на главина на колелото е идентична за двете колела на една и съща ос.
Моля, имайте предвид: всичката работа по колата – Opel Meriva X03 – трябва да се извърши с изключен двигател.
Извършете замяната в следната последоватленост:
Стъпкa 1
Застопорете колелата с клинове.
Стъпкa 2
Премахнете фиксиращия шплинт. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 3
Разхлабете крепежните елементи на задвижващия вал. Използвайте тръбен ключ №30. Използвайте върток.
Стъпкa 4
Разхлабете болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 5
Повдигнете предната част на автомобила и го подпрете.
Стъпкa 6
Развийте болтовете на колелото.
AUTODOC препоръчва:
Внимание! За да предотвратите нараняване, дръжте колелото, докато развивате крепежните болтове. Opel Meriva X03
Стъпкa 7
Отстранете колелото.
Стъпкa 8
Обработете конектора на ABS сензора. Използвайте универсален почистващ спрей.
Стъпкa 9
Откачете конектора на ABS сензора.
Стъпкa 10
Разсъединете кабела на датчика на ABS.
Стъпкa 11
Разделете спирачните накладки. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 12
Почистете болтовете на скобата на спирачния апарат. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 13
Развийте крепежните елементи на планката на спирачния апарат. Използвайте тръбен ключ №Е20. Изполвайте тресчотен ключ. Използвайте върток.
Стъпкa 14
Премахнете спирачният апарат заедно със скобата му.
Смяна на: лагер главина – Opel Meriva X03. Експертите на AUTODOC препоръчват:
Закрепете демонтирания спирачен апарат с тел към окачването или купето, с цел избягване на разхерметизиране на спирачната система.Не допускайте спирачния апарат да виси на спирачния маркуч.Не натискайте педала на спирачките след демонтажа на спирачния апарат. Това би довело до изпадане на буталото от спирачния цилиндър, теч на спирачна течност и разхерметизация на системата. Проверете състоянието на скобата на спирачния апарат, направляващите щифтове на спирачния апарат и маншоните. Почистете ги. Сменете ги, ако е нужно.
Стъпкa 15
Почистете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Почистете крепежните елементи, които свързват макферсона с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 22
Развийте крепежните елементи свързващи макферсона с шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте върток.
Стъпкa 23
Премахнете крепежния болт.
Стъпкa 24
Развийте крепежните елементи на шарнира към шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 16. Използвайте тръбен ключ №16. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 25
Премахнете крепежния болт.
Стъпкa 26
Разсъединете долния носач от шенкела.
Стъпкa 27
Развийте крепежния елемент, който свързва задвижващия вал с главината на колелото.
Стъпкa 28
Премахнете задвижващия вал от шенкела.
Стъпкa 29
Премахнете крепежния болт.
Стъпкa 30
Демонтирайте шенкела, заедно с главината.
Стъпкa 31
Почистете крепежните елементи на предпазителя на спирачния диск. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 32
Развийте крепежния елемент на предпазителя на спирачния диск. Използвайте Torx T30.
Стъпкa 33
Премахнете предпазителя на спирачния диск.
Стъпкa 34
Демонтирайте главината от шенкела. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Стъпкa 35
Почистете крепежните елементи на лагера на главината на колелото. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 36
Премахнете стопорния пръстен на лагера на главината на колелото. Използвайте клин. Използвайте чук. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 37
Почистете монтажното място на лагера на главината. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 38
Избийте лагера на главината на колелото. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Стъпкa 39
Почистете монтажното място на лагера на главината. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 40
Набийте новия лагер в шенкела. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Смяна на: лагер главина – Opel Meriva X03. Съвет от експертите на AUTODOC:
Проверете дали лагера на главината на колелото е в правилно положение. Не позволявайте разместването му. Спрете да притискате повърхността на лагера незабавно след като бъде поставен на монтажното му място.
Стъпкa 41
Монтирайте стопорния пръстен на лагера на главината на колелото. Използвайте зегер клещи.
Стъпкa 42
Почистете главината. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 43
Издърпайте вътрешния пръстен от главината на колелото. Използвайте скоба за сепаратор за лагери. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Стъпкa 44
Почистете главината. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 45
Монтирайте главината на шенкела. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Смяна на: лагер главина – Opel Meriva X03. AUTODOC препоръчва:
Уверете се, че главината е разположена правилно. Избягвайте всякакви отклонения.
Стъпкa 46
Почистете шпонките на карето на задвижващия вал. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 47
Обработете монтажното място на макферсона на шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 48
Монтирайте шенкела с поставената главина.
Стъпкa 49
Монтирайте крепежния болт.
Стъпкa 50
Монтирайте задвижващия вал.
Стъпкa 51
Съединете долния носач към шенкела.
Стъпкa 52
Монтирайте крепежния болт.
Стъпкa 53
Завийте крепежните елементи на шарнира. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 16. Използвайте тръбен ключ №16. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 54
Стегнете закрепването на шарнирния болт. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 16. Използвайте тръбен ключ №16. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 55 Nm.
Стъпкa 55
Монтирайте крепежния болт.
Стъпкa 56
Завийте крепежните елементи свързващи макферсона с шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №18. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 57
Затегнете долните крепежни елементи на макферсона за шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 80 Nm.+60°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 58
Почистете монтажните места на кормилния накрайник. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 59
Съединете кормилния накрайник към шенкела.
Стъпкa 60
Затегнете закрепващата гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №17. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 35 Nm.
Стъпкa 61
Монтирайте предпазителя на спирачния диск.
Стъпкa 62
Завийте предпазителя на спирачния диск. Използвайте Torx T30.
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за OPEL Meriva A (X03)
Виж още
Как да полирате автомобила си | Съвети от AUTODOC
Какво да правите, ако климатика на колата ви не работи правилно | Съвети от AUTODOC
3 неща, които причиняват повреждане на двигателя | Съвети от AUTODOC
Самостоятелно възстановяване на карданен вал | Възстановяване на ходовата част – Част 1