Как се сменя преден лагер главина на FORD C-MAX (DM2) – Ръководство за смяна
сваляния:
0
Прегледи:
9
0
Гласували: 0
Важно!
Тази процедура на смяна може да се използва за:
FORD C-MAX (DM2) 1.8,
FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 1.6 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 1.6,
FORD C-MAX (DM2) 1.8,
FORD C-MAX (DM2) 1.8 Flexifuel,
FORD C-MAX (DM2) 2.0,
FORD C-MAX (DM2) 1.6 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 1.6 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 1.8 TDCi,
FORD C-MAX (DM2) 2.0 CNG,
FORD C-MAX (DM2) 2.0 LPG
…
Виж още
Стъпките може малко да се различават в зависимост от конструкцията на автомобила.
Това видео показва процедура по смяна на сходна авто част на друг автомобил
Всичките части, които трябва да смениш – Колесен лагер за C-MAX (DM2) и други модели FORD
Смяна на: лагер главина – FORD C-MAX (DM2). AUTODOC препоръчва:
Не използвайте повторно лагерния възел на Вашия автомобил FORD C-MAX (DM2).
Процедурата по смяна на главина на колелото е идентична за двете колела на една и съща ос.
Всичката работа трябва да се извършва при спрян двигател.
Смяна на: лагер главина – FORD C-MAX (DM2). Предприемете следните стъпки:
Стъпкa 1
Застопорете колелата с клинове.
Стъпкa 2
Разхлабете болтовете на колелата. Използвайте тръбен ключ №19.
Стъпкa 3
Повдигнете предната част на автомобила и го подпрете.
Стъпкa 4
Развийте болтовете на колелото.
AUTODOC препоръчва:
Внимание! За да предотвратите нараняване, дръжте колелото, докато развивате крепежните болтове. FORD C-MAX (DM2)
Стъпкa 5
Отстранете колелото.
Стъпкa 6
Разсъединете кабела на датчика на ABS.
Стъпкa 7
Откачете конектора на ABS сензора.
Стъпкa 8
Почистете крепежните елементи на биалетката. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 9
Развийте крепежния елемент, който свързва стабилизатора с макферсона. Използвайте тръбен ключ №17. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 10
Снемете биалетката.
Стъпкa 11
Почистете крепежния елемент на задвижващия вал. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 12
Разхлабете крепежните елементи на задвижващия вал. Използвайте тръбен ключ №12. Използвайте върток.
Стъпкa 13
Премахнете крепежния болт.
Стъпкa 14
Премахнете задвижващия вал от шенкела. Използвайте клин. Използвайте чук.
Стъпкa 15
Разделете спирачните накладки. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 16
Откачете спирачния маркуч от макферсона. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 17
Почистете болтовете на скобата на спирачния апарат. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 18
Развийте крепежните елементи на планката на спирачния апарат. Използвайте тръбен ключ №15. Използвайте върток. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 19
Премахнете спирачният апарат заедно със скобата му.
Смяна на: лагер главина – FORD C-MAX (DM2). Съвет от AUTODOC:
Закрепете демонтирания спирачен апарат с тел към окачването или купето, с цел избягване на разхерметизиране на спирачната система.Не допускайте спирачния апарат да виси на спирачния маркуч.Не натискайте педала на спирачките след демонтажа на спирачния апарат. Това би довело до изпадане на буталото от спирачния цилиндър, теч на спирачна течност и разхерметизация на системата. Проверете състоянието на скобата на спирачния апарат, направляващите щифтове на спирачния апарат и маншоните. Почистете ги. Сменете ги, ако е нужно.
Стъпкa 20
Почистете крепежните елементи на спирачния диск. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 21
Демонтирайте спирачния диск.
Стъпкa 22
Почистете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Почистете крепежния елемент, който свързва шарнира с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 29
Развийте крепежните елементи на шарнира към шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 21.
Стъпкa 30
Отсъединете шарнира от шенкела. Използвайте скоба за шарнири.
Стъпкa 31
Освободете долния крепежен елемент, свързващ макферсона с шенкела. Използвайте плоско длето за метал. Използвайте чук.
Стъпкa 32
Отстранете задвижващия вал.
Смяна на: лагер главина – FORD C-MAX (DM2). Съвет:
Уверете се, че задвижващия вал не е в увиснало състояние (когато колата е повдигната с крик).
Стъпкa 33
Отделете шенкела от амортисьора. Използвайте чук.
Стъпкa 34
Демонтирайте шенкела, заедно с главината.
Стъпкa 35
Почистете крепежния елемент на главината на колелото. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 36
Демонтирайте главината задно с лагера, тъй като те представляват неразглобяем възел. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Стъпкa 37
Почистете монтажното място на главината на колелото. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 38
Монтирайте новата главина, заедно с лагера. Използвайте комплект дорници за втулки и лагери.
Смяна на: лагер главина – FORD C-MAX (DM2). Съвет от AUTODOC:
Уверете се, че главината е разположена правилно. Избягвайте всякакви отклонения.Спрете да притискате повърхността на лагера незабавно след като бъде поставен на монтажното му място.
Стъпкa 39
Почистете шпонките на карето на задвижващия вал. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 40
Почистете крепежните елементи, които свързват макферсона с шенкела. Почистете крепежните елементи свързващи шарнира с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 41
Монтирайте шенкела с поставената главина.
Стъпкa 42
Монтирайте задвижващия вал.
Стъпкa 43
Съединете шарнирния болт към шенкела. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 44
Монтирайте МакФерсона към шенкела.
Стъпкa 45
Монтирайте крепежния болт.
Стъпкa 46
Завийте крепежния елемент, който свързва макферсона към шенкела. Използвайте тръбен ключ №15. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 47
Завийте крепежния елемент свързващ шарнира с шенкела. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 21.
Стъпкa 48
Почистете монтажните места на кормилния накрайник. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 49
Съединете кормилния накрайник към шенкела.
Стъпкa 50
Завийте крепежната гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №15. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 51
Затегнете закрепващата гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №15. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 48 Nm.
Стъпкa 52
Стегнете закрепването на шарнирния болт. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 21. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 70 Nm.
Стъпкa 53
Затегнете долните крепежни елементи на макферсона за шенкела. Използвайте тръбен ключ №15. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 90 Nm.
Стъпкa 54
Закрепете конектора на ABS сензора.
Стъпкa 55
Монтирайте и затегнете болта на задвижващия вал. Използвайте тръбен ключ №12. Изполвайте тресчотен ключ.
Монтирайте спирачният апарат заедно със скобата му.
Стъпкa 59
Стегнете болтовете на планката на спирачния апарат. Използвайте тръбен ключ №15. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 90 Nm.
Стъпкa 60
Закрепете спирачния маркуч.
Стъпкa 61
Почистете монтажните места на биалетката. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 62
Монтирайте щангата за напречна устойчивост.
Стъпкa 63
Съединете кабела на датичка на ABS.
Стъпкa 64
Затегнете крепежния елемент, който свързва стабилизатора с макферсона. Използвайте тръбен ключ №17. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 48 Nm.
Стъпкa 65
Обработете крепежните елементи на макферсона. Обработете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Обработете крепежните елементи на шарнира. Използвайте медна грес.
Стъпкa 66
Обработете повърхността на мястото, където спирачния диск прави контакт с джантата. Използвайте медна грес.
Стъпкa 67
Почистете повърхността на спирачния диск. Използвайте спрей за почистване на спирачни апарати.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: лагер главина – FORD C-MAX (DM2). След като приложите спрея, изчакайте няколко минути.
Стъпкa 68
Монтирайте колелото.
AUTODOC препоръчва:
Важно! Дръжте колелото, докато развивате крепежните болтове. FORD C-MAX (DM2)
Стъпкa 69
Завийте болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #19.
Стъпкa 70
Спуснете автомобила.
Стъпкa 71
Затегнете свързващия болт на задвижващия вал на главината. Използвайте тръбен ключ №12. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 45 Nm.+90°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 72
Затегнете болтовете на джантите в кръстосан ред. Използвайте ударна вложка за джанти #19. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 120 Nm.
Стъпкa 73
Премахнете криковете и клиновете.
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 0
Популярни наръчници за обслужване на Ford C Max DM2
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за FORD C-MAX (DM2)
Виж още
Самостоятелна за реставрация на спирачен апарат | Съвети от AUTODOC
Топ 5 грешки при смяната на запалителни свещи | Съвети от AUTODOC
Самостоятелен ремонт на алтернатор | Съвети от AUTODOC
Как да си направим пеногенератор сами | Съвети от AUTODOC