Развийте гайката на пръта на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №16.
Стъпкa 41
Издърпайте носача на окачването. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 42
Демонтирайте МакФерсона.
Стъпкa 43
Поставете МакФерсона в приспособлението за свиване на пружината.
Смяна на: амортисьор – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Съвет от експертите на AUTODOC:
Обърнете внимание, че при използване на приспособление за свиване на пружината, витките й трябва да са надеждно захванати, свивайки я от двете страни.Убедете се в правилното положение на пружината във фиксатора.Убедете се, че витките на пружината са влезли плътно в заключващите хватки.
Стъпкa 44
Свийте пружината.
Стъпкa 45
Развийте гайката на пръта на амортисьора. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 17. Използвайте тръбен ключ №8. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 46
Демонтирайте горната опора на МакФерсона. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 47
Освободете спиралната пружина.
Стъпкa 48
Демонтирайте пружината.
Стъпкa 49
Демонтирайте маншона и буфера на амортисьора.
Стъпкa 50
Премахнете стария амортисьор от хидравличната стойка за натягане на пружини.
Внимателно огледайте опората, маншона и буфера на амортисьора. При необходимост ги заменете.Преди монтажа на амортисьора, непременно го раздвижете ръчно 3-5 пъти.
Стъпкa 51
Монтирайте новия амортисьор на хидравличната стойка за натягане на пружини.
Стъпкa 52
Монтирайте маншона и буфера на новия амортисьор.
Стъпкa 53
Поставете пружината на амортисьора.
Стъпкa 54
Свийте пружината.
Стъпкa 55
Монтирайте горния тампон на амортисьора и опорния лагер.
AUTODOC препоръчва:
Коригирайте положението на горния тампон на макферсона и пружината според обозначенията.
Стъпкa 56
Стегнете гайката на пръта на амортисьора. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 17. Използвайте заключващи клещи. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 37 Nm.
Монтирайте крепежния болт. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 68
Завийте задния крепежен елемент свързващ задния шенкел към носача на окачването. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22.
Стъпкa 69
Монтирайте крепежния болт. Използвайте лост тип кози крак.
Стъпкa 70
Завийте предния крепежен елемент свързващ задния шенкел към носача на окачването. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 21.
Стъпкa 71
Повдигнете хидравличния трансмисионен крик с 10-15 см.
Стъпкa 72
Затегнете задния крепежен елемент свързващ задния шенкел към носача на окачването. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 105 Nm.+45°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 73
Затегнете предния крепежен елемент свързващ задния шенкел към носача на окачването. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 105 Nm.+90°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 74
Затегнете крепежните елементи свързващи макферсона с носача на окачването. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 21. Използвайте тръбен ключ №21. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 130 Nm.
Стъпкa 75
Обработете крепежните елементи на задния шенкел. Използвайте медна грес.
Стъпкa 76
Махнете опората поставена под носача.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: амортисьор – Alfa Romeo 159 Sportwagon. Смъкнете хидравличния крик плавно, без резки движения, за да избегнете повреждане на устройства и механизми.
Стъпкa 77
Стегнете закрепването в горната част на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №E14. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 30 Nm.
Стъпкa 78
Затегнете крепежния елемент свързващ биалетката с носача. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 55 Nm.
Стъпкa 79
Почистете монтажното място на джантата. Използвайте телена четка. Обработете контактната повърхност. Използвайте медна грес.