Как се сменя преден макферсон на VW Bora Седан (1J2) – Ръководство за смяна
сваляния:
1
Прегледи:
29
0
Гласували: 0
Важно!
Тази процедура на смяна може да се използва за:
VW Bora Седан (1J2) 1.6,
VW Bora Седан (1J2) 2.0,
VW Bora Седан (1J2) 2.3 V5,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.8,
VW Bora Седан (1J2) 1.4 16V,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 SDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.8 4motion,
VW Bora Седан (1J2) 2.3 V5 4motion,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI 4motion,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI 4motion,
VW Bora Седан (1J2) 1.6 16V,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.6,
VW Bora Седан (1J2) 2.3 V5,
VW Bora Седан (1J2) 1.8 T,
VW Bora Седан (1J2) 1.9 TDI,
VW Bora Седан (1J2) 1.6 FSI,
VW Bora Седан (1J2) 1.8 T
…
Виж още
Стъпките може малко да се различават в зависимост от конструкцията на автомобила.
Това видео показва процедура по смяна на сходна авто част на друг автомобил
Всичките части, които трябва да смениш – Амортисьор за Bora Седан (1J2) и други модели VW
Освободете долния крепежен елемент, свързващ макферсона с шенкела. Използвайте специална вложка, за демонтиране на амортисьора.
Стъпкa 21
Понижете хидравличният крик с 10-15 см.
AUTODOC препоръчва:
VW BORA (1J2) – Не смъквайте хидравличния крик рязко, за да избегнете повреждане на устройствата и механизмите на колата.
Стъпкa 22
Отделете шенкела от амортисьора.
Стъпкa 23
Развийте крепежните елементи в горната част на опората на МакФерсона.
AUTODOC препоръчва:
VW BORA (1J2) – за да предотвратите нараняване, дръжте макферсона, докато развивате крепежните болтове.
Стъпкa 24
Демонтирайте МакФерсона.
Стъпкa 25
Поставете МакФерсона в приспособлението за свиване на пружината.
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). Съвет от експертите на AUTODOC:
Обърнете внимание, че при използване на приспособление за свиване на пружината, витките й трябва да са надеждно захванати, свивайки я от двете страни.Убедете се в правилното положение на пружината във фиксатора.Убедете се, че витките на пружината са влезли плътно в заключващите хватки.
Стъпкa 26
Свийте пружината.
Стъпкa 27
Обработете пръта на макферсона. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 28
Развийте гайката на пръта на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №21. Използвайте HEX №H7. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 29
Демонтирайте горната опора на МакФерсона.
Стъпкa 30
Освободете спиралната пружина.
Стъпкa 31
Демонтирайте пружината.
Стъпкa 32
Демонтирайте маншона и буфера на амортисьора.
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). Професионалистите препоръчват:
Внимателно огледайте опората, маншона и буфера на амортисьора. При необходимост ги заменете.
Стъпкa 33
Премахнете стария амортисьор от хидравличната стойка за натягане на пружини.
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). Експертите на AUTODOC препоръчват:
Преди монтажа на амортисьора, непременно го раздвижете ръчно 3-5 пъти.
Стъпкa 34
Монтирайте новия амортисьор на хидравличната стойка за натягане на пружини.
Стъпкa 35
Монтирайте маншона и буфера на новия амортисьор.
Стъпкa 36
Поставете пружината на амортисьора.
Стъпкa 37
Свийте пружината.
Стъпкa 38
Монтирайте горния тампон на амортисьора и опорния лагер.
Стъпкa 39
Стегнете гайката на пръта на амортисьора. Използвайте тръбен ключ №21. Използвайте HEX №H7. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 60 Nm.
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). AUTODOC препоръчва:
Уверете се, че пружината е правилно разположена. Не допускайте разместването ѝ.
Стъпкa 40
Отпуснете пружината.
Стъпкa 41
Премахнете сглобеният макферсон.
Стъпкa 42
Поставете амортисьора с пружината в нишата на колелото.
Стъпкa 43
Завийте крепежните елементи в горната част на опората на МакФерсона. Използвайте тръбен ключ №13. Не го затягайте.
AUTODOC препоръчва:
Важно! Дръжте макферсона, докато завивате крепежните болтове. VW BORA (1J2).
Стъпкa 44
Обработете монтажното място на макферсона на шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 45
Монтирайте МакФерсона към шенкела.
Стъпкa 46
Монтирайте крепежния болт.
Стъпкa 47
Премахнете опората под шенкела.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). Смъкнете хидравличния крик плавно, без резки движения, за да избегнете повреждане на устройства и механизми.
Стъпкa 48
Почистете шпонките на карето на задвижващия вал. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 49
Обработете направляващите шпонки на карето на полуос. Използвайте медна грес.
Стъпкa 50
Монтирайте полуоската към главината на колелото.
Стъпкa 51
Завийте крепежните елементи на шарнира. Използвайте тръбен ключ №13. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 52
Затегнете долните крепежни елементи на макферсона за шенкела. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 60 Nm.+90°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 53
Монтирайте закрепването на кабела на датчика на ABS към амортисьора.
Обработете крепежните елементи на макферсона. Третирайте всичките съединения на лоста. Използвайте медна грес.
Стъпкa 56
Обработете повърхността на мястото, където спирачния диск прави контакт с джантата. Използвайте медна грес.
Стъпкa 57
Почистете повърхността на спирачния диск. Използвайте спрей за почистване на спирачни апарати.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). След като приложите спрея, изчакайте няколко минути.
Стъпкa 58
Монтирайте колелото.
Смяна на: амортисьор – VW BORA (1J2). Съвет:
За да избегнете нараняване, придържайте колелото при завиване на крепежните болтове.
Стъпкa 59
Завийте болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 60
Спуснете автомобила.
Стъпкa 61
Затегнете гайката на задвижващия вал. Използвайте 12-стенна вложка № 30. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 200 Nm.+90°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 62
Затегнете болтовете на джантите в кръстосан ред. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 120 Nm.
Стъпкa 63
Стегнете закрепването в горната част на амортисьора. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22. Използвайте HEX №H7. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 60 Nm.
Стъпкa 64
Премахнете криковете и клиновете.
Стъпкa 65
Премахнете покривалото на калника.
Стъпкa 66
Затворете капака на двигателя.
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за VW Bora Седан (1J2)
Виж още
5-те най-чести причини за течове на масло | Съвети от AUTODOC
Какво да правим, ако лампата за еърбега свети | Съвети от AUTODOC
Как се възстановява волан | Съвети от AUTODOC
ТОП 5 грешки при смяна на амортисьори | Съвети от AUTODOC