Сменяйте масления филтър всеки път, когато сменяте моторното масло.
Използвайте ръкавици, за да избегнете контакт с горещата течност.
Всичката работа трябва да се извършва при спрян двигател.
Смяна на: масло и маслен филтър – PEUGEOT 3008. Препоръчителна последователност от стъпки:
Стъпкa 1
Отворете капака на двигателя.
Стъпкa 2
Използвайте защитно покривало за калници, за да предотвратите повреждане на боята и пластмасовите части на колата.
Стъпкa 3.1
Премахнете вакуумния датчик.
Стъпкa 3.2
Стиснете скобата с комбинирани клещи и премахнете маркуча на вакуумния клапан.
Стъпкa 4
Развийте скобите и откачете всмукателния маркуч на нагнетателя от корпуса на въздушния филтър.
Стъпкa 5
Разхлабете закрепващите скоби захващащи въздуховода към корпуса на въздушния филтър и нагнетателя. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 7.
Стъпкa 6
Откачете вентилационния маркуч на картера от въздуховода.
Стъпкa 7
Откачете всмукателния маркуч на нагнетателя от корпуса на въздушния филтър.
Стъпкa 8
Развийте скобата и крепежните елементи на смукателната тръба на въздушния филтър. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 7. Използвайте тръбен ключ №10.
Стъпкa 9
Откачете всмукателната тръба от корпуса на въздушния филтър.
Стъпкa 10
Почистете капачката на корпуса на масления филтър.
Стъпкa 11
Свалете чашата на филтъра, заедно със стария филтроелемент. Използвайте тръбен ключ №27.
Стъпкa 12
Подгответе съд за стария маслен филтър.
Стъпкa 13
Изкарайте от корпуса на филтъра сменяемия филтроелемент. Сложете касетата на стария филтър в съда.
Стъпкa 14
Покрийте корпуса на масления филтър с микрофибрена кърпа, за да предотвратите попадането на замърсявания и външни предмети в системата.
Стъпкa 15
Развийте капачката на гърловината за масло.
Стъпкa 16
Повдигнете колата с крик или я поставете над сервизен канал.
AUTODOC препоръчва:
Автомобилът трябва да е разположен на равна повърхност. Ако е наклонен, то пробката на картера трябва да се намира в най-ниската точка.
Стъпкa 17
Сложете съд за събиране на старо масло с капацитет от поне 5 литра под отверстието за източване.
Стъпкa 18
Развийте пробката за източване. Използвайте HEX №H8.
Стъпкa 19
Източете старото масло.
Смяна на: масло и маслен филтър – PEUGEOT 3008. Съвет:
Внимание! Маслото може да бъде горещо. Изчакайте маслото напълно да се източи от отверстието за източване.
Стъпкa 20
Почистете областта на отверстието за източване на картера.
Стъпкa 21
Завийте новата пробка за източване и я затегнете. Използвайте HEX №H8. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 30 Nm.
Стъпкa 22
Спуснете автомобила.
Стъпкa 23
Премахнете уплътнителния пръстен на капака на масления филтър. Използвайте права отвертка.
Стъпкa 24
Поставете новия уплътнителен пръстен на монтажното място на капака на масления филтър.
Стъпкa 25
Смажете гуменото уплътнение на новия филтър с малко количество ново масло.
Стъпкa 26
Премахнете микрофибрената кърпа от корпуса на масления филтър.
Стъпкa 27
Завийте новия филтър на мястото му.
Стъпкa 28
Монтирайте чашата. Използвайте динамометричен ключ. Използвайте тръбен ключ № 27. Затегнете го с усилие от 25 Nm.
Стъпкa 29
Свържете всмукателната тръба към корпуса на въздушния филтър.
Стъпкa 30
Затегнете скобата и крепежните елементи на всмукателната тръба на въздушния филтър. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 7. Използвайте тръбен ключ №10.
Стъпкa 31
Свържете всмукателния маркуч на нагнетателя към корпуса на въздушния филтър.
Стъпкa 32
Затегнете закрепващите скоби, които захващат въздуховода към корпуса на въздушния филтър и нагнетателя. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 7.
Стъпкa 33
Свържете вентилационния маркуч на картера към въздуховода.
Стъпкa 34
Свържете вакуумния датчик. Стиснете скобата с комбинирани клещи и свържете маркуча на вакуумния клапан.
Стъпкa 35
Развийте капачката на гърловината за масло. Сложете фунията.
Стъпкa 36
Налейте маслото в двигателя чрез гърловината. Нужно количество масло: 4.25 л.
Смяна на: масло и маслен филтър – PEUGEOT 3008. Съвет от експертите на AUTODOC:
Използвайте масло, препоръчано от производителя.
Стъпкa 37
Проверете нивото на маслото чрез щеката за масло. Ако е необходимо, добавете масло.
Смяна на: масло и маслен филтър – PEUGEOT 3008. Експертите на AUTODOC препоръчват:
Нивото на маслото трябва да бъде между обозначенията Min и Max.
Стъпкa 38
Затегнете капачката на гърловината за наливане на масло.
Стъпкa 39
Запалете двигателя за няколко минути. След като предупредителната светлина за масло на таблото се изключи, спрете двигателя.
Стъпкa 40
5 минути след спиране на двигателя, проверете нивото на маслото по щеката. Ако е необходимо, долейте масло.
AUTODOC препоръчва:
Нивото на маслото трябва да бъде между обозначенията Min и Max. Уверете се, че капачката на гърловината за масло е добре затегната. Проверете херметичността на резбованата пробка на отверстието за източване и уплътнението на масления филтър. Ако е нужно, внимателно ги затегнете.
Имайте предвид, че предупредителната светлина, която посочва недостатъчно налягане в смазочната система, може да остане включена за по-дълго от обичайното. След няколко секунди, маслото ще изпълни каналите и лампата ще изгасне. За да защитите околната среда от замърсяване, изхвърляйте използваните филтри на специализирани пунктове за събиране отпадъци.
Този наръчник беше ли полезен?
Моля, оцени този наръчник по петобалната скала. Ако имаш въпроси, свържи се с нас.
Гласували: 0
Популярни наръчници за обслужване на Peugeot 3008 mk1
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за PEUGEOT 3008 (0U_)
Виж още
Сравнителен тест на антифриз | AUTODOC
ТОП 5 грешки при смяна на амортисьори | Съвети от AUTODOC
Топ 5 съветa за предотвратяване на ръжда по колата | Съвети от AUTODOC
Как се поправя спукана гума лесно | Съвети от AUTODOC