Интервали за подмяна на запалителна свещ LANCIA YPSILON (843)
- @ivanova24.06.2020 07:27ЧленПо правило в сервизните книжки на повечето автомобили се препоръчва да се сменят свещи на всеки 30 хиляди километра. Честотата на подмяната зависи и от вида на свещите. Някои от тях обслужват до 100 хиляди км. На практика тези периоди могат да бъдат много по-кратки в зависимост от условията на работа на колата, стила на шофиране и качеството на горивото. Ако има признаци за неизправно функциониране на свещи, те трябва да се развият и инспектират. Работещата свещ трябва да е чиста, суха, без пукнатини.
- @user_373384802.07.2025 11:10ЧленЛанча Ипсилон.
Появи се странен шум при движение на волана, наподобяващ стържене или бръждене. Какво да очаквам ?
Благодаря!
@Лили Милентиева11.07.2025 12:11@user_3733848Експерт на AUTODOCСкърцащ или тракащ шум при завъртане на волана може да показва няколко проблема, включително дефектна карданна шайба, лагер на главината, кормилна рейка, опорен лагер, ниско ниво на течността на сервоусилвателя на волана или проблеми с ремъка на хидравликата на волана.
Възможни причини:
Повреда на шарнира с постоянна скорост:
Най-често се проявява с хрускане или чукане при завъртане на волана, особено при завои или при шофиране по неравни пътища.
Повреда на аксиалния лагер:
Може да се прояви с щракащи или скърцащи звуци при завъртане на волана.
Ниско ниво на течността в сервоусилвателя на волана:
Може да се дължи на бръмчене или виещ шум при завъртане на волана.
Проблеми с ремъка на сервоусилвателя на волана:
Разхлабен или износен ремък може да причини скърцащ или писукащ шум.
Проблеми със сферичните шарнири:
Сухите или износени сферични шарнири могат да причинят скърцане и чукане.
Проблеми с волана:
Може да причини луфт и чукане на колелата при завиване.
Повреда на пружината на амортисьора:
Щракащи и скърцащи звуци, когато пружината докосва близки части.
Неизправност на стабилизиращата стойка:
Прекомерно накланяне на автомобила при завиване и чукане в точката на закрепване на стойката.
Какво да направите:
Проверете нивото на течността в сервоуправлението: Ако нивото е ниско, долейте течност.
Проверете маншоните на шарнирите на хидравликата и накрайниците на кормилното управление: За повреди.
Проверете задвижващия ремък на сервоуправлението: За износване и опъване.
Проверете сферичните шарнири: За сухота и износване.
Ако е необходимо, свържете се с автосервиз.

След колко километра трябва да се сменят запалителните свещи?