Разхлабете болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 3
Повдигнете предната част на автомобила и го подпрете.
Стъпкa 4
Развийте болтовете на колелото.
AUTODOC препоръчва:
Внимание! За да предотвратите нараняване, дръжте колелото, докато развивате крепежните болтове. Seat Ibiza 6L1
Стъпкa 5
Отстранете колелото.
Стъпкa 6
Почистете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 7
Измерете и запишете дължината на свободната резба на кормилната щанга или запомнете броя на пълните обороти при демонтажа на детайла, за да запазите ъгъла на сходимост на колелата при монтажа. Използвайте дебеломер.
Стъпкa 8
Разхлабете контрагайката на накрайника към кормилната щанга. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22.
Отделете кормилния накрайник от шенкела. Използвайте скоба за шарнири
Стъпкa 11
Развийте кормилния накрайник от щангата.
Стъпкa 12
Почистете монтажните места на кормилния накрайник. Използвайте телена четка. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 13
Завийте новия кормилен накрайник на кормилната щанга.
Смяна на: кормилен накрайник – Seat Ibiza 6L1. Съвет от експертите на AUTODOC:
При монтажа на кормилния накрайник, запазете същата дължина на свободната резбова част или същия брой пълни обороти на детайла.
Стъпкa 14
Съединете кормилния накрайник към шенкела.
Стъпкa 15
Измерете и запишете дължината на свободната резба на кормилната щанга или запомнете броя на пълните обороти при демонтажа на детайла, за да запазите ъгъла на сходимост на колелата при монтажа. Използвайте дебеломер.
Стъпкa 16
Завийте крепежната гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №19. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 17
Затегнете контрагайката на накрайника. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 19. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 22. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 50 Nm.
Стъпкa 18
Затегнете закрепващата гайка, която свързва кормилния накрайник с шенкела. Използвайте тръбен ключ №19. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 20 Nm.+90°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 19
Обработете крепежния елемент свързващ кормилния накрайник с шенкела. Използвайте медна грес.
Стъпкa 20
Обработете повърхността на мястото, където спирачния диск прави контакт с джантата. Използвайте медна грес.
Стъпкa 21
Почистете повърхността на спирачния диск. Използвайте спрей за почистване на спирачни апарати.
AUTODOC препоръчва:
Смяна на: кормилен накрайник – Seat Ibiza 6L1. След като приложите спрея, изчакайте няколко минути.
Стъпкa 22
Монтирайте колелото.
AUTODOC препоръчва:
За да избегнете нараняване, придържайте колелото при завиване на крепежните болтове.
Стъпкa 23
Завийте болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17.
Стъпкa 24
Свалете автомобила на земята и стегнете на кръст болтовете на колелата. Използвайте ударна вложка за джанти #17. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 120 Nm.
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за SEAT Ibiza III Хечбек (6L)
Виж още
Какво да проверите, когато купувате използвана кола | Съвети от AUTODOC
Самостоятелна реставрация на крик | Съвети от AUTODOC
ТОП 5 грешки при смяна на амортисьори | Съвети от AUTODOC
Проверки на колата, които трябва да направите след зимата | Съвети от AUTODOC