Повдигнете капака на двигателя, държейки го от двете страни едновременно.Не прилагайте прекомерна сила при премахване на частта. В противен случай може да я повредите.
Стъпкa 6
Откачете кабелите на двигателя от горния капак на газоразпределителния механизъм. Използвайте клещи за демонтаж на щипки.
Стъпкa 7
Развийте крепежните елементи на горния капак на газоразпределителния механизъм. Използвайте тръбен ключ №7. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 8
Свалете горният капак на газоразпределителния механизъм.
Стъпкa 9
Развийте крепежните елементи на долния капак на пистовия ремък. Използвайте Torx T30. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 10
Премахнете долния капак на пистовия ремък.
Стъпкa 11
Сложете на страна обтяжната ролка на многоклиновия ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.
Стъпкa 12
Премахнете многоклиновия ремък.
Стъпкa 13
Върнете oбтяжната ролка в началното ѝ положение.
Стъпкa 14
Откачете конектора на компресора на климатика.
Стъпкa 15
Откачете буксата на алтернатора.
Стъпкa 16
Премахнете тапата от крепежния елемент на кабелите на алтернатора.
Стъпкa 17
Развийте крепежния елемент на кабелите на алтернатора. Използвайте тръбен ключ №13. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 18
Откачете кабелите на алтернатора.
Стъпкa 19
Откачете фиксатора на кабелите на алтернатора от скобата. Използвайте клещи за демонтаж на щипки.
Стъпкa 20
Откачете конектора на кабелите на двигателя.
Стъпкa 21
Развийте крепежните елементи на скобата на кабелите на двигателя. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 22
Премахнете фиксатора на кабелите на двигателя от капака на газоразпределителния механизъм. Използвайте клещи за демонтаж на щипки.
Стъпкa 23
Сложете на страна обтяжната ролка на многоклиновия ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.
Стъпкa 24
Развийте крепежните елементи на скобата на кабелите на двигателя. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 25
Премахнете скобата на кабелите на алтернатора.
Стъпкa 26
Развийте крепежните елементи на обтяжната ролка на пистовия ремък. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 27
Премахнете обтяжната ролка на пистовия ремък.
Стъпкa 28
Откачете конектора на датчика за положение на коляновия вал. Използвайте клещи за демонтаж на щипки.
Стъпкa 29
Откачете кабелите на датчика за положение на коляновия вал. Използвайте клещи за демонтаж на щипки.
Стъпкa 30
Откачете кабелите на двигателя.
Стъпкa 31
Развийте крепежните елементи на скобата на кабелите на двигателя. Използвайте тръбен ключ №8. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 32
Премахнете тапата на ролката на коляновия вал. Използвайте права отвертка.
Внимание! Охладителната течност може да е много гореща. Използвайте ръкавици, за да избегнете контакт с горещата течност.Всичката работа трябва да се извършва при спрян двигател.
Стъпкa 47
Почистете конекторите на маркучите за охладителна течност. Използвайте универсален почистващ спрей.
Стъпкa 48
Откачете маркучите от резервоара за охладителна течност.
Стъпкa 49
Откачете скобата от долната тръба за охладителна течност. Използвайте комбинирали клещи.
Стъпкa 50
Откачете долната тръба за охладителна течност.
Стъпкa 51
Развийте крепежните елементи на скобата на тръбите на климатика. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 52
Освободете фиксаторите на резервоара за охладителна течност. Използвайте клещи за демонтаж на щипки.
Стъпкa 53
Премахнете резервоара за охладителна течност.
Стъпкa 54
Премахнете фиксатора за маховик. Използвайте комплект инструменти за газоразпределителен механизъм.
Буталото трябва да се намира в горна мъртва точка. (ГМТ)
Стъпкa 56
Монтирайте фиксатора за зъбни колела на колянова вал според фабричните обозначения. Използвайте комплект инструменти за газоразпределителен механизъм.
Стъпкa 57
Монтирайте фиксатора за зъбни колела на разпределителен вал според фабричните обозначения. Използвайте комплект инструменти за газоразпределителен механизъм.
Стъпкa 58
Подпирайте двигателя в областта на картера. Използвайте хидравличен трансмисионен крик.
Стъпкa 59
Почистете крепежните елементи на опората на двигателя. Използвайте спрей WD-40.
Стъпкa 60
Развийте горния крепежен елемент на опората на двигателя. Използвайте тръбен ключ №15. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 61
Развийте крепежните елементи на опората на двигателя. Използвайте тръбен ключ №16. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 62
Премахнете крепежните болтове.
Стъпкa 63
Премахнете опората на двигателя.
Стъпкa 64
Разхлабете крепежния елемент на обтяжната ролка на ангренажния ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 13. Използвайте HEX №H6.
Стъпкa 65
Дръпнете настрани обтяжната ролка на ангренажния ремък.
Стъпкa 66
Сложете фиксатора за обтяжна ролка на ангренажен ремък. Използвайте комплект инструменти за газоразпределителен механизъм.
Стъпкa 67
Развийте крепежния елемент на паразитната ролка на ангренажния ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 16.
Стъпкa 68
Премахнете паразитната ролка на ангренажния ремък от монтажното ѝ място.
Стъпкa 69
Премахнете ангренажния ремък.
Стъпкa 70
Премахнете обтяжната ролка на ангренажния ремък.
Стъпкa 71
Развийте крепежните елементи на водната помпа. Използвайте тръбен ключ №8. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 72
Премахнете водната помпа. Използвайте лост тип кози крак.
Смяна на: водна помпа & комплект ангренажен ремък – Ford Fiesta JA8. Експертите на AUTODOC препоръчват:
Внимание! Охладителна течност може да излезе от каналите и корпуса на водната помпа.
Стъпкa 73
Почистете монтажното място на водната помпа. Използвайте скрапер за гумени уплътнения. Използвайте универсален почистващ спрей.
Стъпкa 74
Монтирайте гарнитурата на водната помпа.
Стъпкa 75
Монтирайте новата водна помпа.
Стъпкa 76
Затегнете крепежните елементи на водната помпа. Използвайте тръбен ключ №8. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 10 Nm.
Затегнете крепежните елементи на паразитната ролка на ангренажния ремък. Използвайте тръбен ключ №16. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 37 Nm.
Стъпкa 83
Монтирайте новия ангренажен ремък.
Смяна на: водна помпа & комплект ангренажен ремък – Ford Fiesta JA8. Съвет от AUTODOC:
Бъдете внимателни да не повредите ангренажния ремък.
Стъпкa 84
Регулирайте обтягането на ангренажния ремък чрез завъртане на обтяжната ролка.
AUTODOC препоръчва:
Уверете се, че ангренажния ремък е правилно обтегнат.
Стъпкa 85
Затегнете крепежните елементи на обтяжната ролка на ангренажния ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 13. Използвайте HEX №H6. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 30 Nm.
Стъпкa 86
Премахнете фиксатора за обтяжна ролка на ангренажния ремък.
Стъпкa 87
Премахнете фиксатора за зъбно колело на разпределителния вал.
Стъпкa 88
Премахнете фиксатора за зъбно колело на колянов вал.
Завийте горните крепежни елементи на опората на двигателя. Използвайте тръбен ключ №15. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 96
Затегнете горния крепежен елемент на опората на двигателя. Използвайте тръбен ключ №15. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 50 Nm.
Стъпкa 97
Махнете опората, поставена под двигателя.
AUTODOC препоръчва:
Ford Fiesta JA8 – Не смъквайте хидравличния крик рязко, за да избегнете повреждане на устройствата и механизмите на колата.
Стъпкa 98
Монтирайте датчика за положение на коляновия вал.
Стъпкa 99
Затегнете крепежния елемент на датчика за положение на коляновия вал. Използвайте тръбен ключ №8. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 9 Nm.
Стъпкa 100
Монтирайте долния капак на газоразпределителния механизъм.
Стъпкa 101
Затегнете крепежните елементи на долния капак на газоразпределителния механизъм. Използвайте тръбен ключ №7. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 6 Nm.
Буталото трябва да се намира в долна мъртва точка. (ДМТ)Настройте фазите на газоразпределение според фабричните отметки.
Стъпкa 103
Монтирайте фиксатора за маховик според фабричните отметки. Използвайте комплект инструменти за газоразпределителен механизъм.
Стъпкa 104
Развийте крепежния елемент на ролката на коляновия вал. Използвайте тръбен ключ №18. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 105
Монтирайте ролката на коляновия вал според фабричните отметки.
Стъпкa 106
Затегнете крепежния елемент на ролката на коляновия вал. Използвайте тръбен ключ №18. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 35 Nm.+190°
AUTODOC препоръчва:
Важно! Обезателно използвайте нови крепежни елементи.
Стъпкa 107
Премахнете фиксатора за маховик.
Стъпкa 108
Монтирайте обтяжната ролка на пистовия ремък.
Стъпкa 109
Монтирайте скобата на кабелите на алтернатора.
Стъпкa 110
Завийте крепежните елементи на скобата на кабелите на двигателя. Завийте крепежните елементи на скобата на кабелите на алтернатора. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 111
Сложете на страна обтяжната ролка на многоклиновия ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.
Стъпкa 112
Завийте крепежния елемент на обтяжната ролка на пистовия ремък. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 113
Затегнете крепежните елементи на скобата на кабелите на двигателя. Затегнете крепежните елементи на скобата на кабелите на алтернатора. Използвайте тръбен ключ №10. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 14 Nm.
Стъпкa 114
Затегнете крепежните елементи на обтяжната ролка на пистовия ремък. Използвайте тръбен ключ №10. Използвайте динамометричен ключ. Затегнете я с усилие от 16 Nm.
Стъпкa 115
Монтирайте резервоара за охладителна течност. Уверете се, че сте чули щракване, което потвърждава правилното монтиране и заключване.
Стъпкa 116
Завийте крепежните елементи на скобата на тръбите на климатика. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 117
Закрепете маркучите към резервоара за охладителна течност.
Стъпкa 118
Почистете монтажното място на долната тръба за охладителна течност. Използвайте универсален почистващ спрей.
Стъпкa 119
Свържете долната тръба за охладителна течност.
Стъпкa 120
Закрепете скобата на долната тръба за охладителна течност. Използвайте комбинирали клещи.
Стъпкa 121
Монтирайте пробката за източване на охладителна течност.
Стъпкa 122
Монтирайте фиксатора на пробката за източване на охладителна течност.
Стъпкa 123
Сложете капачката на ролката на коляновия вал.
Стъпкa 124
Завийте крепежните елементи на скобата на кабелите на двигателя. Използвайте тръбен ключ №8. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 125
Свържете кабелите на двигателя.
Стъпкa 126
Свържете кабелите на алтернатора.
Стъпкa 127
Закрепете фиксатора на кабелите на двигателя към капака на газоразпределителния механизъм.
Стъпкa 128
Закрепете фиксатора на кабелите на алтернатора към скобата.
Стъпкa 129
Свържете конектора на датчика за положение на коляновия вал.
Стъпкa 130
Закрепете кабелите на датчика за положение на коляновия вал.
Стъпкa 131
Завийте крепежния елемент на кабелите на алтернатора. Използвайте тръбен ключ №13. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 132
Сложете тапата на крепежния елемент на кабелите на алтернатора.
Стъпкa 133
Свържете конектора на компресора на климатика.
Стъпкa 134
Свържете буксата на алтернатора.
Стъпкa 135
Монтирайте многоклиновия ремък.
Смяна на: водна помпа & комплект ангренажен ремък – Ford Fiesta JA8. Съвет от експертите на AUTODOC:
Убедете се, че многоклиновия ремък приляга плътно по всички ролки.
Стъпкa 136
Сложете на страна обтяжната ролка на многоклиновия ремък. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.
Стъпкa 137
Разположете многоклиновия ремък върху обтяжната ролка.
Стъпкa 138
Върнете oбтяжната ролка в началното ѝ положение. Използвайте комбиниран гаечен ключ № 15.
Стъпкa 139
Монтирайте долния капак на пистовия ремък.
Стъпкa 140
Завийте крепежните елементи на долния капак на пистовия ремък. Използвайте Torx T30. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 141
Монтирайте горния капак на газоразпределителния механизъм.
Стъпкa 142
Завийте крепежните елементи на горния капак на газоразпределителния механизъм. Използвайте тръбен ключ №7. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 143
Закрепете кабелите на двигателя към горния капак на газоразпределителния механизъм.
Стъпкa 144
Свържете конектора на кабелите на двигателя.
Стъпкa 145
Премахнете капачката на резервоара за охладителна течност.
Стъпкa 146
Сложете фунията.
Стъпкa 147
Налейте охладителна течност в резервоара за охладителна течност.
Използвайте само охладителна течност препоръчана от производителя. Нивото на охладителната течност трябва да бъде до обозначението MAX. Изчакайте въздухът да излезе от системата.
Стъпкa 148
Монтирайте капачката на резервоара за охладителна течност.
Стъпкa 149
Завийте капачката на резервоара за охладителна течност.
Стъпкa 150
Закрепете изводите на акумулатора.
Смяна на: водна помпа & комплект ангренажен ремък – Ford Fiesta JA8. Експертите на AUTODOC препоръчват:
Бъдете внимателни! Не бъркайте положителния и отрицателния извод на акумулатора.
Стъпкa 151
Завийте крепежните елементи на изводите на акумулатора. Използвайте тръбен ключ №10. Изполвайте тресчотен ключ.
Стъпкa 152
Монтирайте декоративната кора на двигателя и я закрепете.
AUTODOC препоръчва:
Следете за правилното положение на капака на двигателя. Не трябва да се размества спрямо направляващите фиксатори.Внимание! За да избегнете повреждане на крепежните елементи на колата при монтаж, не използвайте прекомерна сила. Ford Fiesta JA8
Стъпкa 153
Запалете двигателя за няколко минути. Това трябва да се направи, за да се премахне остатъчния въздух от охладителната система и да проверите дали всички компоненти работят правилно.
Стъпкa 154
Спрете двигателя.
Стъпкa 155
Проверете нивото на охладителната течност. Ако е нужно, допълнете го до нужното ниво.
Обърнете внимание!
Нивото на охладителната течност трябва да бъде до обозначението MAX.
Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.
Инсталирай си приложението AUTODOC CLUB!
Твой личен мениджър за разходи за автомобила, съвети за обслужване, напомняния за предстоящи уговорки и интервали на обслужване, инструкции за самостоятелен ремонт - всичко това на телефона ти.
Сканирай
За да свалиш приложението:
- сканирай QR кода
- сваляне от App Store
- сваляне от Google Play
Съвети и трикове за FORD Fiesta Mk6 Хечбек (JA8, JR8)
Виж още
Как да боядисате спирачен апарат | Съвети от AUTODOC
Какво да направите, ако предния капак на колата не се отваря | Съвети от AUTODOC
5 чести грешки при миене на колата | Съвети от AUTODOC