HiVec H-matic е адаптивна трансмисия с функция за ръчно управление, с която се оборудват много модели на Hyundai. Тя е базирана на класическа автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор и 4, 5 или 6 скорости. Функцията за адаптация позволява максимално индивидуализиране на работата на трансмисията, което подобрява динамиката на автомобила, подсигурява бърза смяна на предавки, повишава безопасността на шофиране и понижава разхода на гориво.
Работен принцип
За да се превключи на ръчен режим, преместете селектора на скорости в специалното положение, което може да е обозначено като “Sports mode”. Натиснете селектора към “+” за смяна на по-висока предавка и “-” за превключване на по-ниска предавка. Двойно натискане на селектора към положение “-” позволява на шофьора да пропусне една предавка. Ръчното управление прави колата по-спортна, подобрява управлението и динамиката при извършване на определени маневри, както и представянето по хлъзгави пътища.
Код на трансмисията | Брой предавки | Макс. въртящ момент, Н-м | Макс. капацитет двигателя, Л. | Вид задвижване | Начало на производството | Модели автомобили, в които се използва |
A4CF2 | 4 | 200 | 2.0 | Предно задвижване | 2005 | Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB |
A5HF1 | 5 | 400 | 3.8 | Предно задвижване, задвижване на всички колела | 2005 | Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ |
A5SR2 | 5 | 550 | 5.0 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 2007 | Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM |
A6LF1 | 6 | 300 | 3.0 | Предно задвижване | 2009 | Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM |
Чести неизправности на трансмисиите HiVec H-matic
Неизправности | Transmissions |
Трансмисията е много чувствителна на замърсявания на маслото. Каналите на клапанното тяло се задръстват бързо, което води до неизправности на трансмисията. | A4CF1; A5SR2 |
Фрикционните дискове на хидравличния преобразувател на задвижващ момент се износват поради агресивно шофиране. | A5SR2; A6LF1 |
Шлицовете на корпуса на диференциала могат да се скъсат поради дълго буксуване. | A6LF1 |
Пластмасовият картер има кратък период на експлоатация. | A6LF1 |
Датчикът за скорост изгаря в случай на често прегряване на трансмисията. | A6LF1; A5HF1 |
Планетните предавки могат да се повредят поради агресивно шофиране. | A5HF1 |
Уплътненията на помпата на трансмисията получават течове. | A4CF1 |
Коментирай