Трансмисия HiVec H-matic: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Трансмисия HiVec H-matic: съществена информация, видове, особености и технически параметри

HiVec H-matic е адаптивна трансмисия с функция за ръчно управление, с която се оборудват много модели на Hyundai. Тя е базирана на класическа автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор и 4, 5 или 6 скорости. Функцията за адаптация позволява максимално индивидуализиране на работата на трансмисията, което подобрява динамиката на автомобила, подсигурява бърза смяна на предавки, повишава безопасността на шофиране и понижава разхода на гориво. 

Работен принцип 

За да се превключи на ръчен режим, преместете селектора на скорости в специалното положение, което може да е обозначено като “Sports mode”. Натиснете селектора към “+” за смяна на по-висока предавка и “-” за превключване на по-ниска предавка. Двойно натискане на селектора към положение “-” позволява на шофьора да пропусне една предавка. Ръчното управление прави колата по-спортна, подобрява управлението и динамиката при извършване на определени маневри, както и представянето по хлъзгави пътища. 

Код на трансмисиятаБрой предавкиМакс. въртящ момент, Н-мМакс. капацитет двигателя, Л. Вид задвижванеНачало на производствотоМодели автомобили, в които се използва
A4CF242002.0Предно задвижване2005Hyundai Accent MC; Hyundai Elantra HD; Hyundai i30 FD; Hyundai Accent RB; Hyundai i30 GD; Hyundai Solaris RBr; Hyundai i20 PB; Hyundai Getz TB
A5HF154003.8Предно задвижване, задвижване на всички колела2005Hyundai Sonata NF; Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Entourage VQ
A5SR255505.0Задно задвижване, задвижване на всички колела2007Hyundai Genesis Coupe BK; Hyundai Mohave HM
A6LF163003.0Предно задвижване2009Hyundai Grandeur TG; Hyundai Santa Fe CM; Hyundai Grandeur HG; Hyundai Tucson TL; Hyundai Santa Fe DM; Hyundai Tucson LM

Чести неизправности на трансмисиите HiVec H-matic 

НеизправностиTransmissions
Трансмисията е много чувствителна на замърсявания на маслото. Каналите на клапанното тяло се задръстват бързо, което води до неизправности на трансмисията. A4CF1; A5SR2
Фрикционните дискове на хидравличния преобразувател на задвижващ момент се износват поради агресивно шофиране. 
A5SR2; A6LF1
Шлицовете на корпуса на диференциала могат да се скъсат поради дълго буксуване. A6LF1
Пластмасовият картер има кратък период на експлоатация. A6LF1
Датчикът за скорост изгаря в случай на често прегряване на трансмисията. A6LF1; A5HF1
Планетните предавки могат да се повредят поради агресивно шофиране. A5HF1
Уплътненията на помпата на трансмисията получават течове. A4CF1