TouchShift е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии, с които се оборудват моделите на Mercedes-Benz. Тя е дебютирала в края на 90-те години. Позволява на шофьора да контролира процеса на смяна на предавки, което е удобно при шофиране нагоре или надолу по склон, ускоряване, маневриране и тръгване на хлъзгава повърхност.
Как работи TouchShift
Функцията TouchShift е налична за класически автоматични трансмисии с преобразувател на въртящ момент и планетни предавки. Тя функционира благодарение на специализиран фърмуер, който позволява да се блокира избраната от шофьора предавка. С кратко натискане на скоростния лост от положение “D” към “D+” или “D-”, режимът може да се превключи на ръчно управление. Активираният режим и избраната предавка ще се покажат на екрана на приборния панел. Системата няма да превключи на по-ниска предавка при шофиране с много висока скорост, за да се избегне повреждане на двигателя.
Популярни трансмисии с функция TouchShift
Код на трансмисията | Брой предавки | Макс. Капацитет на двигателя, Л. | Макс. въртящ момент, Н-м | Вид задвижване | Начало на производството | Модели Mercedes-Benz, в които се използва |
722.6 | 5 | 3.5 | 350 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 1995 | S-Class W140; C-Class W202; E-Class W210; C-Class W203; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W212; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W163 |
722.7 | 5 | 1.9 | 205 | Предно задвижване | 1998 | A-Class W168; Vaneo W414 |
722.9 | 7 | 6.3 | 850 | Задно задвижване, задвижване на всички колела | 2003 | S-Class W220; C-Class W205; E-Class W212; C-Class W204; E-Class W211; M-Class W164; S-Class W221; M-Class W166 |
Чести неизправности на трансмисиите с функция TouchShift
Неизправности | Трансмисии |
Втулката разположена между валовете на трансмисията има кратък период на експлоатация. | 722.6 |
Еднопосочният съединител е склонен към счупване. | 722.6 |
Соленоидите на трансмисията се замърсяват бързо. | 722.6 |
Соленоида за блокиране на хидротрансформатора се чупи преждевременно. | 722.6 |
Управляващия блок бързо спира да работи. | 722.6; 722.7 |
Барабанът на съединителя често се поврежда. | 722.7 |
Управляващият блок бързо се поврежда. | 722.9 |
Корпуса на трансмисията се поврежда поради прекомерни вибрации. | 722.9 |
Серво модулът понякога се поврежда. | 722.9 |
Коментирай