TouchShift: особености, предимства и недостатъци

TouchShift: особености, предимства и недостатъци

TouchShift е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии, с които се оборудват моделите на  Mercedes-Benz. Тя е дебютирала в края на 90-те години. Позволява на шофьора да контролира процеса на смяна на предавки, което е удобно при шофиране нагоре или надолу по склон, ускоряване, маневриране и тръгване на хлъзгава повърхност.

Как работи TouchShift 

Функцията TouchShift е налична за класически автоматични трансмисии с преобразувател на въртящ момент и планетни предавки. Тя функционира благодарение на специализиран фърмуер, който позволява да се блокира избраната от шофьора предавка. С кратко натискане на скоростния лост от положение “D” към “D+” или “D-”, режимът може да се превключи на ръчно управление. Активираният режим и избраната предавка ще се покажат на екрана на приборния панел. Системата няма да превключи на по-ниска предавка при шофиране с много висока скорост, за да се избегне повреждане на двигателя. 

Популярни трансмисии с функция TouchShift 

Код на трансмисиятаБрой предавкиМакс. Капацитет на двигателя, Л. Макс. въртящ момент, Н-мВид задвижванеНачало на производствотоМодели Mercedes-Benz, в които се използва
722.653.5350Задно задвижване, задвижване на всички колела  1995S-Class W140; C-Class W202; E-Class W210; C-Class W203; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W212; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W163
722.751.9205Предно задвижване1998A-Class W168; Vaneo W414
722.976.3850Задно задвижване, задвижване на всички колела  2003S-Class W220; C-Class W205; E-Class W212; C-Class W204; E-Class W211; M-Class W164; S-Class W221; M-Class W166

Чести неизправности на трансмисиите с функция TouchShift 

НеизправностиТрансмисии
Втулката разположена между валовете на трансмисията има кратък период на експлоатация. 722.6
Еднопосочният съединител е склонен към счупване. 722.6
Соленоидите на трансмисията се замърсяват бързо. 722.6
Соленоида за блокиране на хидротрансформатора се чупи преждевременно. 722.6
Управляващия блок бързо спира да работи. 722.6; 722.7
Барабанът на съединителя често се поврежда. 722.7
Управляващият блок бързо се поврежда. 722.9
Корпуса на трансмисията се поврежда поради прекомерни вибрации. 722.9
Серво модулът понякога се поврежда. 722.9
    club
    Твоят профил е твой личен асистент.

    Може да следи разходите за колата, да води бордови журнал и график за смяна на части, да запазва бележки и документи.