TouchShift: особености, предимства и недостатъци

TouchShift: особености, предимства и недостатъци

TouchShift е функция за ръчна смяна на предавки в автоматичните трансмисии, с които се оборудват моделите на  Mercedes-Benz. Тя е дебютирала в края на 90-те години. Позволява на шофьора да контролира процеса на смяна на предавки, което е удобно при шофиране нагоре или надолу по склон, ускоряване, маневриране и тръгване на хлъзгава повърхност.

Как работи TouchShift 

Функцията TouchShift е налична за класически автоматични трансмисии с преобразувател на въртящ момент и планетни предавки. Тя функционира благодарение на специализиран фърмуер, който позволява да се блокира избраната от шофьора предавка. С кратко натискане на скоростния лост от положение “D” към “D+” или “D-”, режимът може да се превключи на ръчно управление. Активираният режим и избраната предавка ще се покажат на екрана на приборния панел. Системата няма да превключи на по-ниска предавка при шофиране с много висока скорост, за да се избегне повреждане на двигателя. 

Популярни трансмисии с функция TouchShift 

Код на трансмисиятаБрой предавкиМакс. Капацитет на двигателя, Л. Макс. въртящ момент, Н-мВид задвижванеНачало на производствотоМодели Mercedes-Benz, в които се използва
722.653.5350Задно задвижване, задвижване на всички колела  1995S-Class W140; C-Class W202; E-Class W210; C-Class W203; S-Class W221; C-Class W204; E-Class W212; E-Class W211; S-Class W220; M-Class W163
722.751.9205Предно задвижване1998A-Class W168; Vaneo W414
722.976.3850Задно задвижване, задвижване на всички колела  2003S-Class W220; C-Class W205; E-Class W212; C-Class W204; E-Class W211; M-Class W164; S-Class W221; M-Class W166

Чести неизправности на трансмисиите с функция TouchShift 

НеизправностиТрансмисии
Втулката разположена между валовете на трансмисията има кратък период на експлоатация. 722.6
Еднопосочният съединител е склонен към счупване. 722.6
Соленоидите на трансмисията се замърсяват бързо. 722.6
Соленоида за блокиране на хидротрансформатора се чупи преждевременно. 722.6
Управляващия блок бързо спира да работи. 722.6; 722.7
Барабанът на съединителя често се поврежда. 722.7
Управляващият блок бързо се поврежда. 722.9
Корпуса на трансмисията се поврежда поради прекомерни вибрации. 722.9
Серво модулът понякога се поврежда. 722.9