Какво е VDIM? Описание и работен принцип

VDIM (система за интегрирано управление на динамиката на автомобила) е интегрирана технология за управление на динамичните параметри на автомобила. Тя се използва в автомобили Toyota и Lexus. За първи …
[Продължете да четете... ...]

DDiS двигатели: работни характеристики

DDiS са дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна горивна система, с които се оборудват автомобили Suzuki. Произвеждат се от 2003 г. Тези двигатели са известни с …
[Продължете да четете... ...]

Какво е CRS? Особености и технически характеристики

CRS е съкращение, което означава Комън рейл директна инжекционна система и представлява името на самите дизеловите двигатели, с които се оборудват автомобилите и автобусите произвеждани от индийската компания Ashok …
[Продължете да четете... ...]

VDC: дефиниция, особености и работен принцип

VDC (Система за контрол на динамиката) е система за контрол на стабилността, с която се оборудват автомобили Alfa Romeo, Subaru, Fiat, Nissan и Infiniti cars. Тя оптимизира работата антиблокиращата …
[Продължете да четете... ...]

i-CTDi и i-DTEC: Дизелови двигатели Honda с Комън рейл система за директен инжекцион

i-CTDi и i-DTEC са имената на дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна горивна система. Те се използват в автомобили Honda от 2002 г. Тези двигатели са …
[Продължете да четете... ...]

Какво е TCS? Определение, функции и предимства

TCS означава система за Контрол на теглителната сила, с която се оборудват автомобили Audi, Peugeot, Volkswagen, Fiat, Renault и Seat. Тази система е проектирана за подобряване на управлението и …
[Продължете да четете... ...]

S-matic: особености, предимства и недостатъци

S-matic е функция за ръчна смяна на предавки за автоматичните трансмисии, с която се оборудват автомобилите. Тя е дебютирала през 1999, когато е излязло второто поколение на Honda Odyssey.  …
[Продължете да четете... ...]

D-4D двигатели: работни характеристики

D-4D е серия от дизелови двигатели с турбокомпресор и комън рейл директна инжекционна система. С тях се оборудват автомобили Toyota и Lexus cars. Двигателите за първи път са били …
[Продължете да четете... ...]

Какво е VSA? Функции и как работи

VSA (vehicle stability assist) е електронна система за контрол на стабилността, с която се оборудват автомобили Honda и Acura. Тя се е появила за първи път в края на …
[Продължете да четете... ...]

Какви са особеностите на TFSI? Особености и технически характеристики на двигателя

TFSI (Turbo fuel stratified injection) е запазена марка, която принадлежи на Volkswagen Group. Тя се използва за обозначаване на двигателите с турбокомпресор с директна горивна инжекционна система, с които …
[Продължете да четете... ...]

Какво е Comfortronic? Особености и технически параметри на скоростната кутия

Comfortronic е автоматична трансмисия с функция за ръчна смяна на предавки, с която се оборудват автомобили Lancia. Работен принцип на Comfortronic  Трансмисията Comfortronic е базирана на класическа автоматична скоростна …
[Продължете да четете... ...]

Active Select: особености, предимства и недостатъци

Active Select е система за ръчна смяна на предавки в ръчните трансмисии за автомобили Opel, Holden и Vauxhall. Ръчният режим подобрява динамичните характеристики на автомобила. Например, той подсигурява по-надеждно …
[Продължете да четете... ...]

Скоростна кутия Protronic: отличителни особености и технически характеристики

Protronic е безстепенна трансмисия с функция за ръчна смяна на предавки. С нея се оборудват автомобилите Proton, които се произвеждат от най-големия производител на автомобили в Малайзия, PROTON Holdings …
[Продължете да четете... ...]

2-Tronic – скоростни кутии за автомобили Peugeot

2-Tronic е 5-степенна автоматизирана трансмисия, с която се оборудват някои автомобили на Peugeot след 2005 г. Тя притежава режим за ръчно управление и може да се адаптира към индивидуален стил …
[Продължете да четете... ...]

Multimode manual transmission: съществена информация, видове, особености и технически параметри

Multimode manual transmission (MMT) е автоматизирана трансмисия, която се използва при някои модели на Toyota. Тя може да работи в автоматичен и ръчен режим. Дебютирала е през 2006 г. …
[Продължете да четете... ...]