Двигатели TiD и TTiD: какво означава и технически характеристики

Двигатели TiD и TTiD: какво означава и технически характеристики

TiD и TTiD са имената на дизелови двигатели с директен горивен инжекцион. С тях са оборудвани автомобили Saab от 1998 до 2012.  Съкращението TiD означава Turbo Injected Diesel и означава, че двигателят е оборудван с един турбокомпресор. TTiD или Twin Turbo Injected Diesel посочва, че двигателят е с двойно турбо. Първият двигател  TiD се е появил през 1998 и с него е бил оборудван Saab 9-3. Версии оборудвани с двигател TTiD са излезли през 2007. Почти всичките тези двигатели са произвеждани от General Motors. Някои са разработени в сътрудничество с други производители, например, Isuzu Motors.

Оcобености на двигателите TiD и TTiD 

Двигателите TiD и TTiD имат чугунен двигателен блок и алуминиева цилиндрова глава. Повечето от тях са оборудвани с комън рейл инжекционна горивна система, обаче има версии без горивна рейка, където горивото доставено от помпата се подава директно към горивните инжектори. В газоразпределителния механизъм обикновено се използва ремък и по-рядко верига. 

Популярни двигатели TiD и TTiD 

ИмеКодКапацитет на двигателя, Л.Брой и разположение на цилиндритеБрой клапаниМакс. мощност, кс.Макс. въртящ момент, Н-мНачало на производствотоМодели Saab оборудвани с този вид двигател
TiDD223L (X22DTH)2.2редови – четири1611526019989-3;
TiDD308L3.0V62417035020019-5;
TiDZ19DTH1.9редови – четири1615032020049-3;
TTiDZ19DTR1.9редови – четири1618040020079-3; 9-5;
TiDZ19DT1.9редови – четири812028019989-3; 9-5;
TiDA20DTH2.0редови – четири1617035020109-5.

Чести неизправности на двигателите TiD и TTiD 

НеизправностиДвигатели
Горивната система е предразположена към образуване на въздушни балони. X22DTH (D223L).
Дизеловият филтър за твърди частици и EGR клапана се задръстват бързо.X22DTH (D223L); Z19DTH.
Ролката на коляновия вал се поврежда рано. X22DTH (D223L).
В горивото попада моторно масло поради изсъхване на шайбите монтирани под горивните инжектори. X22DTH (D223L).
Електрическите компоненти на горивната помпа за високо налягане често стават неизползваеми. X22DTH (D223L).
Вихровите клапи на всмукателния колектор могат лесно да се счупят. Z19DTH; A20DTH.
Изпускателния колектор се деформира поради висока температура. Z19DTH.
Главните лагери на коляновия вал се повреждат поради недостиг на масло, което води до блокиране на двигателя при високи обороти. A20DTH.
Уплътненията на масления радиатор на двигателя бързо започват да текат. A20DTH.
Поради замърсяване на клапана за регулиране налягането на горивото, оборотите стават нестабилни. A20DTH.
Двигателният блок е чувствителен на прегрявване. D308L.

[Total: 0   Average: 0/5]